Twórcy Fallout: New Vegas i Dishonored w ostrym sporze. "To był błąd i wciąż nim jest"

Gry
2486V
Dishonored / Fallout
Łukasz Musialik | 19.09, 17:18

Josh Sawyer, znany ze swojej pracy nad hitami takimi jak Fallout: New Vegas i Pentiment, wywołał burzę w świecie gier, nazywając ręczne zapisy "błędem". Jego kontrowersyjna opinia, wyrażona na platformie X (dawniej Twitter), że daje to poczucie bezpieczeństwa, ale jest szkodliwe dla ducha gry.

Sawyer nie tylko krytykuje, ale i praktykuje swoje przekonania. W Pentiment, jego najnowszej produkcji, celowo pominął opcję ręcznego zapisywania, która jest często uważana za standard.

Dalsza część tekstu pod wideo

Do dyskusji włączył się Raphael Colantonio, prezes i dyrektor kreatywny WolfEye Studios, tym współzałożyciel Arkane Studios - stojący za takimi tytułami jak Dishonored i Prey. Choć zgadza się z Sawyerem co do potencjalnych negatywnych skutków nadużywania save'ów, preferuje pozostawienie decyzji w rękach graczy.

Colantonio podzielił się doświadczeniami z prac nad Weird West. Początkowo gra miała nie oferować ręcznych zapisów, zmuszając graczy do życia z konsekwencjami swoich decyzji. Jednak testy pokazały, że dla wielu było to zbyt trudne wyzwanie, co doprowadziło do kompromisu.

Twórca przyznaje, że nadmierne korzystanie z zapisów może zepsuć doświadczenie z gry. Gry nie są projektowane z myślą o ciągłym wczytywaniu save’a po każdej nieudanej akcji, ponieważ może prowadzić do zachwiania balansu rozgrywki. Jednak Colantonio podkreśla, że ostateczny wybór powinien należeć do gracza.

Niezależnie kto ma rację, dyskusja ta pokazuje, jak złożone może być projektowanie gier w erze, gdzie oczekiwania graczy są bardziej zróżnicowane niż kiedykolwiek.

Źródło: X

Komentarze (42)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper