Unity 6 – nowa wersja silnika zaprezentowana w imponującym demie Time Ghost
Unity zaprezentowało nowe demo technologiczne zatytułowane "Time Ghost", które ukazuje pełnie możliwości silnika Unity 6. Demo trwa ponad cztery minuty i zachwyca szczegółowością grafiki oraz wizualnym rozmachem. Odpowiada za nie zespół, który wcześniej stworzył inne znane dema Unity, takie jak „The Blacksmith”, „Book of the Dead” oraz „The Heretic”.
Widziałem, że nie podobało Wam się demo technologiczne gry "Den of Wolves" o którym pisałem kilka dni temu. Teraz jednak myślę, że mówimy o czymś kompletnie innym, bo tutaj zobaczycie nie tyle grę, co pokaz możliwości silnika. A to już robi spore wrażenie.
Tym razem twórcy podkreślili postępy w jakości wizualnej oraz złożoności projektów, wykorzystując między innymi uczenie maszynowe. Nowe rozwiązania zastosowane w Time Ghost pozwoliły na osiągnięcie niesamowitych efektów. Demo bazuje na usprawnieniach wprowadzonych w HDRP (High Definition Render Pipeline), oferuje nowe opcje oświetlenia, takie jak APVs, Scenario Blending czy Smoke Lighting, a także kładzie duży nacisk na wydajność dzięki GPU Resident Drawer. Twórcy korzystający z Unity 6 będą mogli dostosować grafikę za pomocą narzędzi takich jak VFX Graph czy Shader Graph.
Jednym z imponujących detali jest realistyczna deformacja ubrań – nawet w dynamicznych scenach można dostrzec włókna tkanin, z których są wykonane. Tekstury podczas ruchu zachowują się bardzo realistycznie. Mimo doskonałej jakości grafiki, mam wrażenie, że ruch postaci w biegu momentami wydaje się nieco nienaturalny – być może z powodu dziwnego ułożenia kończyn, co nadaje postaciom odrobinę „robotyczny” wygląd.
Jednym z kluczowych elementów Unity 6 jest wykorzystanie uczenia maszynowego do realistycznej deformacji tkanin. Dzięki Unity Sentis i trenowaniu modelu ML na 2000 klatkach animacji wierzchołków, zniekształcenia są generowane w zaledwie 0,8 ms na klatkę, co pozwala utrzymać wysoką jakość wizualną.
Time Ghost prezentuje również nowy system symulacji włosów, który pierwotnie zadebiutował w demie „Enemies”. Usprawniono go pod kątem płynności renderowania, automatycznego generowania LOD-ów oraz dodania wolumetrycznych efektów wiatru, co pozwala na realistyczne zachowanie fryzur w zależności od warunków pogodowych. Na zbliżeniach można dostrzec włosy o wysokiej gęstości, symulowane w czasie rzeczywistym.
Unity opublikowało szczegółowy wpis na blogu, w którym wyjaśnia wszystkie nowości dostępne w silniku Unity 6. Użytkownicy mogą spodziewać się wielu innowacji, w tym nowego systemu kolizji VFX, który zapewnia stabilniejsze i bardziej rozbudowane efekty zderzeń. Premiera Unity 6 została zaplanowana na 17 października.