Japońscy gracze wciąż marzą o Pragmacie. Nieoczekiwany zwrot w rankingu Famitsu
Famitsu, renomowany japoński magazyn o grach, opublikował najnowszy ranking najbardziej wyczekiwanych gier na rynku japońskim.
Lista TOP 10 przynosi kilka interesujących niespodzianek, pokazując, że niektóre tytuły, mimo długiego oczekiwania, wciąż rozpalają wyobraźnię graczy.
Famitsu Most Wanted Chart
— Genki✨ (@Genki_JPN) September 21, 2024
1. DQ3 HD-2D (NSW) - 753
2. MH Wilds - 541
3. Zelda Echeos of Wisdom - 445
4. DQ3 HD-2D (PS5) - 360
5. Pragmata -318
6. Metaphor ReFantazio -302
7. DQ1&2 HD-2D (NSW) -270
8. Romancing Saga 2 -217
9. Silent Hill 2 -196
10. Mario & Luigi Brothership -180 pic.twitter.com/w6bwWXOnCc
Na szczycie rankingu znalazł się Dragon Quest 3 HD-2D w wersji na Nintendo Switch, zdobywając 753 głosy. Tuż za nim uplasował się Monster Hunter Wilds z 541 głosami, a podium zamyka The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom z 445 głosami. Te wyniki nie są zaskoczeniem, biorąc pod uwagę popularność tych serii w Japonii.
Jednak prawdziwą niespodzianką jest piąta pozycja. Pragmata, tajemnicza gra Capcomu zapowiedziana w 2020 roku, utrzymuje się wysoko w rankingu z 318 głosami, mimo że od lat nie pojawiły się o niej żadne nowe informacje, a bardziej przecieki i spekulacje. To świadczy o niesłabnącym zainteresowaniu graczy tym tytułem.
Warto zwrócić uwagę na obecność w TOP 10 takich tytułów jak Metafora: ReFantazio (302 głosy) czy Silent Hill 2 Remake (196 głosów), co pokazuje, że japońscy gracze doceniają zarówno nowe IP, jak i odświeżone klasyki.
Lista Famitsu potwierdza, że rynek gier wideo jest dynamiczny i zmienny. Gracze zawsze wypatrują nowych tytułów, ale potrafią też długo czekać na te, które szczególnie ich zainteresowały. Ranking ten jest cennym źródłem informacji dla wydawców i deweloperów, pokazującym preferencje japońskich graczy.
Obecność Pragmaty w czołówce listy może być sygnałem dla Capcomu, że być może warto przyspieszyć prace nad grą. Jednocześnie dominacja gier z serii Dragon Quest i Monster Hunter potwierdza siłę tych marek na japońskim rynku.