Sensacyjne odkrycie w Half-Life po 25 latach. Ukryty poziom, o którym nikt nie wiedział
Niedawno światło dzienne ujrzała przedpremierowa wersja kultowej gry Valve, zawierająca dotąd nieznane elementy zarówno dla trybu jednoosobowego, jak i wieloosobowego. To niezwykłe odkrycie zawdzięczamy Frogsnatcherowi, specjalizującym się w analizie historycznych gier.
Odnaleziony dysk, oznaczony jako "Net Test 2", zawiera wersję gry datowaną na 20 października 1998 roku - zaledwie miesiąc przed oficjalną premierą Half-Life. Ta wczesna wersja różni się znacząco od finalnego produktu, który trafił do graczy.
Największą niespodzianką okazał się odkryty, nieukończony poziom o nazwie "Centrum komunikacyjne". Ta część gry, stworzona głównie przez Johna Guthrie i Kelly Bailey z Valve, wyróżniała się ogromnym, obracającym się radarem. Niestety, poziom ten nie znalazł się w ostatecznej wersji gry, ale jego odkrycie po ponad 25 latach jest fascynującym spojrzeniem na proces twórczy stojący za Half-Life.
Frogsnatcher napotkał pewne trudności w badaniu tej wersji beta. Oprogramowanie było początkowo nieaktywne, prawdopodobnie z powodu wbudowanego systemu czasowego, który miał uniemożliwić użycie gry po październiku 1998 roku. Badaczowi udało się jednak obejść tę przeszkodę.
Oprócz nowego poziomu, beta zawiera również eksperymentalne elementy rozgrywki wieloosobowej, w tym nowe animacje i mechaniki, które nie trafiły do finalnej wersji gry. Zauważono też drobne różnice w skryptach, choć należy zauważyć, że wiele z tych elementów wydaje się być niedopracowanych.
To odkrycie jest kolejnym dowodem na to, jak wiele tajemnic może kryć się w starych wersjach gier. Dla fanów Half-Life to nie tylko ciekawostka, ale także fascynujący wgląd w proces twórczy jednej z najbardziej wpływowych gier w historii. Kto wie, jakie jeszcze sekrety kryją się w archiwach Valve?