MS Flight Simulator 2024 z masą innowacji. Ray tracing, pasażerowie, wypożyczalnia DLC i wiele więcej

Gry
2417V
MSFS 2024
Bartosz Dawidowski | 23.09, 10:19

Przed weekendem doszło do pierwszego ujawnienia gameplayu z Microsoft Flight Simulator 2024. Autorzy gry ze studia Asobo udzielili też wielu wywiadów, z których można wyłuskać sporo nowych, ciekawych informacji.

Informacje płynące z ostatniej prezentacji Microsoft Flight Simulatora 2024, do której doszło w stanie Arizona, są świetne dla miłośników tej marki.

Dalsza część tekstu pod wideo

Okazuje się, że wreszcie we Flight Simulatorze pojawi się historyczna pogoda (do 24 godzin). Dzięki temu bawiąc się w nocy i "cofając czas", tak byśmy latali w dzień, gra zrekonstruuje dokładnie takie warunki atmosferyczne, jakie panowały kilka-kilkanaście godzin temu. Wcześniej przy cofaniu czasu opcja Live Weather generowała tylko aktualną pogodę, co sprawiało, że wiele osób, które zmieniały czas w MSFS, latało cały czas np. w warunkach nocnych, z bardzo słabym wiatrem.

Inna, pozytywna zmiana dotyczy oficjalnego sklepu wbudowanego w Microsoft Flight Simulator 2024. W nowej grze pojawi się opcja wypożyczania/testowania wszystkich samolotów (DLC) sprzedawanych przez Microsoft/Asobo. Twórcy samolotów i lotnisk third-party będą mieć natomiast możliwość włączenia takiej opcji dla swoich produktów. Microsoft oczekuje, że tacy twórcy przyłączą się do tej inicjatywy i zapewnią również "dema" swoich dzieł. Dzięki temu będzie można przez krótki czas spędzić z daną maszyną trochę czasu, tak by sprawdzić czy warto wydać na nią pieniądze.

Kolejna nowość, w szczególności na konsolach, to tryb Replay, który pozwoli na podziwianie swoich lądowań. Jorg Neumann zapewnił w jednym z wywiadów, że nad tematem pracuje jeden deweloper i że taki moduł będzie tym razem dostępny nie tylko na PC, ale też na Xboksach - i to w bardzo rozbudowanej formie.

Ciekawa jest też informacja na temat turbulencji występujących za samolotem. Tzw. zawirowania "wake turbulence" będą występować aż do 6 minut za przelatującą maszyną (im większy samolot, tym dłużej będą się utrzymywać). Ma to też wyraźny wpływ na otoczenie - w MSFS 2024 drzewa i trawy uginają się pod falami powietrza pod naporem pracujących śmigieł.

Jeśli chodzi o grafikę, to ważną nowością jest ray tracing, dostępny w ograniczonej formie (szczególnie w kokpitach). Poprawi to przede wszystkim wygląd cieni w kabinach, które przestaną "migotać".

Asobo zadbało też o pasażerów. Przy transporcie ludzi zobaczymy pasażerów wchodzących do samolotu i będą to osoby charakterystyczne dla danego regionu świata, generowane proceduralnie z różnymi modyfikatorami dla poszczególnych obszarów, kontynentów i dla pór roku (zmieniać się będzie m.in. ubiór).

Polecam też nasz news o rekordowo drogim wydaniu MSFS 2024 (za prawie 900 zł).

Źródło: https://fselite.net/content/everything-we-learned-about-microsoft-flight-simulator-2024-at-the-global-preview-event/

Komentarze (16)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper