MS Flight Simulator 2024 z masą innowacji. Ray tracing, pasażerowie, wypożyczalnia DLC i wiele więcej
Przed weekendem doszło do pierwszego ujawnienia gameplayu z Microsoft Flight Simulator 2024. Autorzy gry ze studia Asobo udzielili też wielu wywiadów, z których można wyłuskać sporo nowych, ciekawych informacji.
Informacje płynące z ostatniej prezentacji Microsoft Flight Simulatora 2024, do której doszło w stanie Arizona, są świetne dla miłośników tej marki.
Okazuje się, że wreszcie we Flight Simulatorze pojawi się historyczna pogoda (do 24 godzin). Dzięki temu bawiąc się w nocy i "cofając czas", tak byśmy latali w dzień, gra zrekonstruuje dokładnie takie warunki atmosferyczne, jakie panowały kilka-kilkanaście godzin temu. Wcześniej przy cofaniu czasu opcja Live Weather generowała tylko aktualną pogodę, co sprawiało, że wiele osób, które zmieniały czas w MSFS, latało cały czas np. w warunkach nocnych, z bardzo słabym wiatrem.
Inna, pozytywna zmiana dotyczy oficjalnego sklepu wbudowanego w Microsoft Flight Simulator 2024. W nowej grze pojawi się opcja wypożyczania/testowania wszystkich samolotów (DLC) sprzedawanych przez Microsoft/Asobo. Twórcy samolotów i lotnisk third-party będą mieć natomiast możliwość włączenia takiej opcji dla swoich produktów. Microsoft oczekuje, że tacy twórcy przyłączą się do tej inicjatywy i zapewnią również "dema" swoich dzieł. Dzięki temu będzie można przez krótki czas spędzić z daną maszyną trochę czasu, tak by sprawdzić czy warto wydać na nią pieniądze.
Kolejna nowość, w szczególności na konsolach, to tryb Replay, który pozwoli na podziwianie swoich lądowań. Jorg Neumann zapewnił w jednym z wywiadów, że nad tematem pracuje jeden deweloper i że taki moduł będzie tym razem dostępny nie tylko na PC, ale też na Xboksach - i to w bardzo rozbudowanej formie.
Ciekawa jest też informacja na temat turbulencji występujących za samolotem. Tzw. zawirowania "wake turbulence" będą występować aż do 6 minut za przelatującą maszyną (im większy samolot, tym dłużej będą się utrzymywać). Ma to też wyraźny wpływ na otoczenie - w MSFS 2024 drzewa i trawy uginają się pod falami powietrza pod naporem pracujących śmigieł.
Jeśli chodzi o grafikę, to ważną nowością jest ray tracing, dostępny w ograniczonej formie (szczególnie w kokpitach). Poprawi to przede wszystkim wygląd cieni w kabinach, które przestaną "migotać".
Asobo zadbało też o pasażerów. Przy transporcie ludzi zobaczymy pasażerów wchodzących do samolotu i będą to osoby charakterystyczne dla danego regionu świata, generowane proceduralnie z różnymi modyfikatorami dla poszczególnych obszarów, kontynentów i dla pór roku (zmieniać się będzie m.in. ubiór).
Polecam też nasz news o rekordowo drogim wydaniu MSFS 2024 (za prawie 900 zł).