God of War Ragnarök na PC bez konta PSN? Kontrowersyjny wymóg zniknie
God of War Ragnarok, długo wyczekiwany port na PC, nie miał łatwego startu. Problemy z optymalizacją i kontrowersyjny wymóg posiadania konta PSN spotkały się z mieszanym przyjęciem wśród graczy. Jednak społeczność fanów szybko znalazła rozwiązanie.
Mod (NoPSSDK) stworzony przez użytkownika iArtorias usuwa konieczność logowania się do konta PSN, co było jednym z głównych źródeł niezadowolenia graczy. To znaczący krok w kierunku poprawy doświadczenia z gry i potencjalnie może wpłynąć na poprawę ocen na platformie Steam.
Premiera God of War Ragnarok na PC przyciągnęła jedynie 23 tysiące graczy - znacznie mniej niż 80 tysięcy, które zgromadziła poprzednia część serii (choć w czasie szczytu grało dziś 35 tysięcy graczy - dane z SteamDB). Problemy z optymalizacją, szczególnie na komputerach z kartami graficznymi o niskiej pamięci VRAM, przyczyniły się do rozczarowujących opinii (ok. 66%) i mieszanych recenzji.
Na szczęście, oprócz moda usuwającego wymóg PSN, deweloperzy wydali również łatkę naprawiającą problem z generowaniem klatek w technologii NVIDIA DLSS. Te usprawnienia mogą pomóc w poprawie wydajności gry i zwiększeniu jej popularności wśród graczy PC.
Warto zauważyć, że jakość portów gier konsolowych na PC w ostatnim czasie budzi pewne kontrowersje. Niedawny port Final Fantasy 16 również borykał się kiepską wydajnością.
Mimo trudnego startu, działania społeczności i deweloperów dają nadzieję na poprawę sytuacji God of War Ragnarok na PC. Pozostaje pytanie, czy te zmiany przełożą się na lepsze wyniki sprzedaży i satysfakcję graczy. Czas pokaże.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do God of War: Ragnarok.