PS5 irytuje graczy reklamami. Społeczność narzeka na nowość
Sony przygotowało nową aktualizację firmware i dość niespodziewanie w ramach jednej z funkcji pojawiły się... reklamy. Gracze są atakowani przez spoty, które według niektórych z nich mogą nawet wprowadzać w błąd.
We wrześniu Sony udostępniło dużą aktualizację firmware, która nie trafiła do wszystkich użytkowników, a jest stopniowo wprowadzana w kolejnych regionach. Japoński producent małymi krokami oferuje nowości posiadaczom PS5, a oprócz pewnych problemów, które zostały niedawno naprawione, dostrzeżono kolejne zmiany. Gracze coraz głośniej narzekają na irytujące reklamy.
Jak się okazuje, Sony postanowiło wykorzystać główne menu PS5 do reklamowania różnych gier oraz informacji od producentów i wydawców. Przykładowo po najechaniu na ikonkę z Final Fantasy VII Remake, zamiast ujrzeć efektowną grafikę z wymienionej produkcji, zobaczycie reklamę Final Fantasy VII Rebirth.
Najeżdżając na Star Wars Battlefront II, zobaczycie ikonki z czterech gier z uniwersum Gwiezdnych wojen z informacją, a klikając w Elden Ring zerkniecie na grafikę, która powinna Was zachęcić do dużego dodatku.
Co ciekawe, po sprawdzeniu Horizon Zero Dawn: Complete Edition możecie zobaczyć ofertę promującą LEGO Horizon Adventures. Zdaniem graczy jest nie tylko irytujące, ale może wprowadzać w błąd.
Okazuje się więc, że niedawna aktualizacja interfejsu PS5, która pozwalała wyłączyć wszystkie reklamy na dashboardzie, była zbyt dobra, aby mogła być prawdziwa. Teraz KAŻDA GRA na ekranie głównym wyświetla reklamy w tle bez możliwości ich usunięcia.
So it turns out that the recent PS5 UI update that let you disable all the advertisements on the dashboard was too good to be true. Now EVERY SINGLE GAME on your homescreen shows you an advertisement in the background with no way to remove them lol https://t.co/Nts6eCq8Eb pic.twitter.com/29p56mYn34
— Earl Turlet (@alfredobofa) September 29, 2024
Społeczności coraz mocniej doskwierają materiały reklamowe proponowane przez PlayStation, bo doszło do sporej zmiany. Wcześniej gracze mogli oglądać ładne grafiki z gier, a teraz przedstawione spoty po prostu atakują kolejnymi ofertami.