PS5 Pro bez AI do generowania klatek. Sony ma inne rozwiązanie
Według najnowszych informacji od znanych ekspertów Digital Foundry, PlayStation 5 Pro prawdopodobnie nie będzie wyposażone w technologię generowania klatek wspomaganą przez sztuczną inteligencję. Decyzja ta może wydawać się zaskakująca, ale ma swoje uzasadnienie.
Głównym powodem braku tej technologii jest kwestia czasu. Sony rozpoczęło prace nad układem do PS5 Pro, zanim rozwiązania takie jak NVIDIA DLSS 3 Frame Generation stały się popularne. To pokazuje, jak szybko rozwija się technologia w branży gier.
Eksperci zwracają uwagę, że samo posiadanie sprzętu do uczenia maszynowego nie gwarantuje sukcesu. Technologia generowania klatek, jak ta stosowana przez NVIDIA, to skomplikowany system, w którym uczenie maszynowe jest tylko jednym z elementów.
Sony zdecydowało się skupić na jakości obrazu zamiast na wydajności. Dlatego priorytetem stało się skalowanie w celu poprawy jakości wizualnej. To sugeruje, że gracze mogą spodziewać się znacznie lepszej grafiki na PS5 Pro.
Warto zauważyć, że jeśli pojawi się potrzeba technologii generowania klatek, AMD FSR 3 prawdopodobnie będzie dobrze współpracować z PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution). To rozwiązanie może zaspokoić potrzeby zarówno w zakresie wydajności, jak i jakości obrazu.
PS5 Pro jest postrzegany jako pierwszy krok w kierunku bardziej zaawansowanych rozwiązań AI od Sony. Eksperci przypominają, jak ewoluowało renderowanie na PlayStation 4 Pro, sugerując, że możemy spodziewać się podobnego postępu w przypadku nowych technologii. Przyszłe gry będą projektowane bardziej z myślą o wykorzystaniu PlayStation Spectral Super Resolution.