Xbox zgodził się na nową grę, a niedługo później zamknął studio. Prace już trwały
Poznaliśmy kolejne szczegóły o zamknięciu Tango Gameworks i interwencji firmy Krafton. Studio rozwijało kontynuację świetnie przyjętej gry, ale najwidoczniej plany dość szybko się zmieniły.
W czerwcu tego roku dowiedzieliśmy się o dużych zwolnieniach wewnątrz zespołów należących do Microsoftu. Cięć nie przetrwało m.in. Tango Gameworks. Ich ostatnia gra, Hi-Fi Rush, zadebiutowała bez wcześniejszych zapowiedzi i z miejsca podbiła serca graczy i recenzentów, ale nie oznaczało to sukcesu finansowego.
Krafton niedawno ogłosił, że zamierza przejąć Tango Gameworks oraz prawa do Hi-Fi Rush. Wiadomość została przyjęta z dużym entuzjazmem, gdyż utalentowany zespół otrzymał kolejną szansę. Serwis GamesIndustry.biz przeprowadził wywiad z Marią Park - dyrektorką ds. rozwoju korporacyjnego.
Park potwierdziła, że nowe Tango Gameworks będzie składać się z 70-80 osób ze starego zespołu. Reszta znalazła już inną pracę, a pozostałe stanowiska mają zostać dość szybko obsadzone. Łącznie studio ma liczyć około 90-100 pracowników.
Dyrektorka zdradziła również, iż nie jest to zwyczajne przejęcie, ponieważ studio zostało oficjalnie zamknięte. Firma traktuje to zatem jak migrację z Zenimax do Kraftonu. Wciąż prowadzone są rozmowy z Microsoftem odnośnie praw do Hi-Fi Rush.
Nie jest to typowy przypadek przejęcia. Oni już zamknęli studio. Zatrudniliśmy więc wszystkich z powrotem. To była raczej migracja do Krafton z ZeniMax. Nie było więc kosztów przejęcia z góry w odniesieniu do transferu zespołu. Ale jeśli chodzi o przejęcie własności intelektualnej, to nadal prowadzimy rozmowy z Microsoftem.
O planach stworzenia Hi-Fi Rush 2 wiedzieliśmy już wcześniej, ale okazuje się, że Tango Gameworks rozpoczęło prace nad grą zanim Microsoft zamknął studio. Wersja, którą widział Krafton, miała około 6 miesięcy.
Myślę, że wersja, którą oglądaliśmy, miała około sześciu miesięcy. W tej chwili, ze względu na trwające przejęcie własności intelektualnej, prace zostały wstrzymane, ponieważ wszystkie powiązane aktywa i narzędzia mają zostać przeniesione do Krafton z Microsoftu. Ale tak, na pewno będziemy nadal nad tym pracować. Jak już mówiłam, nie będziemy się spieszyć z wprowadzeniem sequela na rynek. Chcemy się upewnić, że kontynuacja będzie rzeczywiście na poziomie jakości, który przewyższy oczekiwania społeczności.
Warto przypomnieć, że kluczowe osoby z działu Xboksa były zadowolone z wyników osiągniętych przez Hi-Fi Rush, dlatego decyzja o zamknięciu studia była tak dużym zaskoczeniem.
Hi-Fi RUSH was a break out hit for us and our players in all key measurements and expectations. We couldn’t be happier with what the team at Tango Gameworks delivered with this surprise release.
— Aaron Greenberg 🙅🏼♂️💚U (@aarongreenberg) April 21, 2023
Hi-Fi RUSH było hitem dla nas i naszych graczy we wszystkich kluczowych pomiarach i oczekiwaniach. Nie moglibyśmy być bardziej zadowoleni z tego, co zespół Tango Gameworks dostarczyło w tym niespodziewanym wydaniu.