PlayStation przyspiesza produkcję gier dzięki AI. Sony ujawnia, który hit wykorzystał nową technologię
Najnowszy raport Sony ujawnia ciekawe informacje dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji w produkcji gier.
Okazuje się, że PlayStation Studios już od pewnego czasu korzysta z AI w procesie tworzenia gier, a pierwszym tytułem, w którym zastosowano tę technologię, był Marvel's Spider-Man 2.
Choć na razie wykorzystanie AI jest ograniczone, to już teraz przynosi wymierne korzyści. W przypadku Spider-Mana 2, sztuczna inteligencja została użyta głównie do zarządzania napisami i synchronizacji ruchu warg w animacjach. Sony wykorzystało AI w połączeniu z oprogramowaniem do rozpoznawania mowy, co znacznie przyspieszyło proces tworzenia napisów i ich synchronizację z dialogami.
Biorąc pod uwagę, że gra została wydana w ponad 27 językach (napisy), z czego 12 w pełni dubbingowanych, łatwo zrozumieć, jak wielkim ułatwieniem było zastosowanie AI w procesie lokalizacji.
Sony planuje rozszerzyć wykorzystanie sztucznej inteligencji w przyszłych produkcjach. Firma widzi w AI potencjał do "rozbudowy własności intelektualnej i obniżenia kosztów", a także skrócenia czasu rozwoju gier. Raport wskazuje na możliwości zastosowania uczenia maszynowego nie tylko w programowaniu, ale także w przetwarzaniu grafiki 3D.
To dopiero początek rewolucji AI w branży gier, ale już teraz widać, że technologia ta może znacząco wpłynąć na efektywność i jakość produkcji gier wideo.