Fotorealizm na wyciągnięcie ręki? Unreal Engine 5.5 pokazuje swoje oblicze i zachwyca graczy
Epic Games zaprezentowało nową wersję Unreal Engine 5. Inżynierowie wciąż rozwijają technologię, by w przyszłości studia deweloperskie były w stanie realizować coraz efektowniejsze gry.
Wczoraj odbyła się otwierająca sesja Unreal Fest Seattle, podczas której Epic Games przedstawiło najnowszą wersję Unreal Engine. Producent i wydawca wciąż usprawnia silnik, z którego korzystają zespoły producenckie na całym świecie.
Epic Games ujawniło MegaLights, czyli nową funkcję pozwalającą na tworzenie ruchomych, dynamicznych i realistycznych cieni obszarowych z możliwością oświetlenia mgły objętościowej. Prezentacja odbyła się w czasie rzeczywistym na PlayStation 5, a w trakcie pokazano scenę z ponad 1000 świateł rzucających różnorodne cienie.
Unreal Engine 5.5 usprawnia także narzędzia do tworzenia animacji, więc w przyszłości powinniśmy zobaczyć więcej gier ze znacznie płynniejszymi i bardziej realistycznymi ruchami postaci. Gigant technologii nie zapomniał o ulepszeniach w narzędziu do tworzenia bohaterów, które pomagają symulować ich bardziej realistyczny wygląd.
Pierwszego dnia imprezy nie zabrakło pokazu kilku gier, które mają wykorzystać pełny potencjał Unreal Engine. Co ciekawe, na scenie wystąpiła przedstawicielka Riot Games – Anna Donlon zapowiedziała optymalizację konsolowej wersji Valorant.