Elden Ring wciąż frustruje posiadaczy PS5. Czy pomaga nowa aktualizacja 1.15?

Gry
2519V
Elden Ring
Bartosz Dawidowski | 02.10, 11:52

Autorzy Elden Ring wydali nową aktualizację. Wielu posiadaczy PS5 wciąż jednak narzeka na kiepską optymalizację tego hitu.

Elden Ring wciąż nie działa ze stabilnym frameratem na PS5 i XSX, a problemy z nierówną animacją szczególnie doskwierają fanom gry na PS5.

Dalsza część tekstu pod wideo

Niestety właśnie wydana aktualizacja 1.15 nie rozwiązuje problemów posiadaczy PlayStation 5, na co skarżą się gracze m.in. na Reddit. Ten patch został wydany w celu wyeliminowania pewnych bugów, związanych przede wszystkim z błędami dotyczącymi Golem Fist czy nieprawidłowego używania kombinacji zdolności i broni. Deweloperzy piszą co prawda o "kilku poprawkach wydajności" (pełna lista zmian w aktualizacji 1.15 czeka na was tutaj), ale gra wciąż nie działa na konsolach w stabilnych 60 fps.

Wydawca ponownie w notatkach towarzyszących aktualizacji posłużył się formułką, że "niestabilny framerate można ulepszyć poprzez opcję 'Odbudowania Bazy Danych' PS5" ale to stwierdzenie, które używano już kilkukrotnie wcześniej, a czynność ta - jak łatwo się domyślić - nie wpływa w wyraźny sposób na stabilność animacji.

Tematem niestabilnego framerate'u zajęła się ostatnio redakcja Open Surprise (filmik poniżej), która pokazała, że po 2 latach od premiery tytuł wciąż nie trzyma poziomu 60 fps (co widać w 1:30 nagrania) na obu konsolach. "Obecnie gra działa trochę lepiej na XSX niż na PS5 w trybie bez ray tracingu" - stwierdza redakcja Open Surprise, pokazując, że w tej samej scenie XSX utrzymuje 55 fps, gdy animacja na PS5 spada do 51-52 fps (widać to w 2:30 nagrania).

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Elden Ring.

Źródło: https://www.bandainamcoent.com/news/elden-ring-patch-notes-version-1-15

Komentarze (28)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper