Halo oficjalnie na Unreal Engine 5! Twórcy rozwijają „wiele gier”, ale czy seria trafi na PlayStation?

Gry
4553V
Halo na Unreal Engine 5
Iza Łęcka | 07.10, 07:41

Microsoft potwierdził krążące od dawna plotki. Twórcy serii Halo w pewnym stopniu odłożyli na bok własną technologię i podobnie jak CD Projekt RED będą rozwijać nowe gry na Unreal Engine 5.

Jeszcze przed finałowym meczem w Mistrzostwach Świata Halo 2024, deweloperzy odpowiedzialni za uniwersum Halo opublikowali film. To pierwsze ujęcia, a w zasadzie pokazówka, nowego Halo na Unreal Engine 5.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zapowiada się nowy początek dla uniwersum Halo i Master Chiefa. Studio nie tylko przeszło na Unreal Engine 5, ale poinformowało o rozwijaniu „wielu gier” na technologii Epic Games oraz zmieniło nazwę.

Wkraczamy w nową erę Halo. Te nowe efekty wizualne zostały stworzone przy użyciu silnika Unreal Engine 5 - i dowiedzieliśmy się, że wszystkie przyszłe projekty Halo będą korzystać z tego silnika, a wiele nowych gier wykorzystujących ten silnik jest w fazie rozwoju. Wraz ze zmianą silnika, studio obserwuje zmiany w kulturze, organizacji pracy i sposobie zarządzania zespołami. Aby dopasować się do tego nowego podejścia, szefowie serii 343 Industries zmieniają swoją nazwę - Halo Studios jest tutaj.

Pierre Hintze, szef Halo Studios, mówi o trzecim rozdziale w uniwersum Halo:

Jeśli naprawdę rozłożyć Halo na czynniki pierwsze, to mamy do czynienia z dwoma odrębnymi rozdziałami. Rozdział 1 - Bungie. Rozdział 2 - 343 Industries. Teraz myślę, że mamy publiczność, która jest głodna czegoś więcej. Zamierzamy więc nie tylko poprawić wydajność rozwoju, ale także zmienić przepis na to, jak tworzymy gry Halo. Zaczynamy więc dziś nowy rozdział.

undefined

Zespół w pewnym stopniu rezygnuje ze Slipspace Engine na rzecz Unreal Engine 5 z tego samego powodu, przez który CD Projekt RED przeszedł na technologię Epic Games. Deweloperzy przez lata poświęcali mnóstwo pracy na rozwój własnego silnika, co wpływało na rozwój każdego elementu gry. Unreal Engine przyspieszy tworzenie projektów.

Sposób, w jaki wcześniej tworzyliśmy gry Halo, niekoniecznie sprawdza się w sposobie, w jaki chcemy tworzyć gry w przyszłości. Dlatego część naszej rozmowy dotyczyła tego, w jaki sposób pomagamy zespołowi skupić się na tworzeniu gier, a nie na tworzeniu narzędzi i silników.

Halo Studios, identycznie jak wspomniany CD Projekt RED, rekrutując nowych deweloperów, nie będzie musiało uczyć ich podstaw własnej technologii, a będzie nawiązywało współpracę ze specjalistami od Unreal Engine. Twórcy wiedzą, że teraz muszą szybko realizować zawartość – był to jeden z powodów, przez który Halo Infinite nie osiągnęło założonych celów.

Nie chodzi tylko o to, ile czasu zajmuje wprowadzenie gry na rynek, ale ile czasu zajmuje nam aktualizacja gry, dostarczenie graczom nowej zawartości, dostosowanie się do tego, czego chcą nasi gracze. Część tego jest [w sposobie tworzenia gry - przyp. red.], ale inną częścią jest rekrutacja. Ile czasu zajmuje komuś przygotowanie się do faktycznego tworzenia zasobów, które pojawiają się w grze?

Na dobry początek zobaczyliśmy drobny pokaz możliwości Halo w Unreal Engine 5. Nie jest to jeszcze gra, ale też nie mamy do czynienia ze zwykłą prezentacją silnika:

Co więc reprezentuje Foundry? Zespół jasno mówi, że nie jest to nowa gra - ale nie jest to też tradycyjne demo technologiczne. To nie tylko eksploracja tego, co jest możliwe dzięki temu silnikowi - to prawdziwe odzwierciedlenie tego, co byłoby wymagane w nowej grze Halo wykorzystującej Unreal, a także narzędzie szkoleniowe, jak się tam dostać. Foundry zostało stworzone z takim samym rygorem, procesem i wiernością, jak wydana gra.

Można śmiało powiedzieć, że naszym zamiarem jest, aby większość tego, co zaprezentowaliśmy w Foundry, znalazła się w projektach, które budujemy lub w przyszłych projektach.

Halo Studios już teraz ściśle współpracuje z Epic Games, by osiągnąć założone cele, a potwierdzeniem zmiany strategii jest zaprezentowany materiał.

Zapytałeś, dlaczego uważamy to za nowy rozdział. Chcemy skupić się na jednym celu. Wszyscy są tutaj, aby tworzyć najlepsze możliwe gry Halo.

Na zakończenie należy podkreślić, że deweloperzy nie mówią jeszcze nic o platformach docelowych, ale warto wspomnieć, że według plotek Halo miało przejść na Unreal Engine 5, a jednym z realizowanych projektów miałby być remake pierwszego Halo, który trafi nie tylko na Xboksy i PC, ale także na PS5. Czy także ta informacja zostanie potwierdzona? Przekonamy się w przyszłości, choć opracowanie gry na UE5 będzie na pewno łatwiejsze niż wdrażanie nowego silnika na sprzęt Sony.

Źródło: Xbox

Komentarze (112)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper