Hideo Kojima o swoim kultowym hicie z PSP. Twórca zdradza sekret po 14 latach
Hideo Kojima, legendarny twórca serii MGS, wreszcie rozwiał wątpliwości fanów dotyczące tytułu "Metal Gear Solid: Peace Walker".
Po 14 latach od premiery gry na PSP, Hideo Kojima za pośrednictwem portalu X / Twitter wyjaśnił, dlaczego produkcja nie została oznaczona jako "Metal Gear Solid 5".
It’s been 14 years since the release of “Peace Walker.” I was still in my mid-40s at the time. Many game companies had started shifting towards developing apps for feature phones. After creating MGS4, I strongly felt the need for a proprietary engine. The leap forward for games… pic.twitter.com/mkr4AqaHqh
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) October 4, 2024
Pierwotnie gra miała nosić tytuł "Metal Gear Solid 5: Peace Walker", jednak plany te spotkały się z oporem ze strony zagranicznego marketingu. W rezultacie zdecydowano się na pominięcie numeracji.
Kojima zdradził również, że "Peace Walker" miał być próbą rozwinięcia serii w "innym" kierunku. Gra została dostosowana do młodszej grupy odbiorców, co wpłynęło na obniżenie limitu wieku i modyfikacje w rozgrywce oraz scenerii.
Twórca wspomniał o wyzwaniach, przed którymi stała branża gier w tamtym okresie, w tym o rosnącej popularności gier mobilnych. Podkreślił też potrzebę stworzenia własnego silnika po ukończeniu "MGS4".
"Metal Gear Solid: Peace Walker" okazał się ogromnym sukcesem, zdobywając uznanie zarówno krytyków, jak i graczy. Średnia ocen na Metacritic wynosi imponujące 89%, a użytkownicy ocenili grę na 8,5/10. Gra doczekała się później remasteru w ramach kolekcji Metal Gear Solid HD Collection na PS3 i Xbox 360, co dodatkowo ugruntowało jej pozycję.
Wyjaśnienie Kojimy rzuca nowe światło na proces tworzenia gier, a także jak istotny wpływ na decyzję - choćby taką błahą, jak pominięcie numeracji - ma marketing, nawet w przypadku tak uznanych serii jak Metal Gear Solid.