Hideo Kojima o swoim kultowym hicie z PSP. Twórca zdradza sekret po 14 latach

Gry
2816V
Metal Gear Solid: Peace Walker
Łukasz Musialik | 07.10, 21:10

Hideo Kojima, legendarny twórca serii MGS, wreszcie rozwiał wątpliwości fanów dotyczące tytułu "Metal Gear Solid: Peace Walker". 

Po 14 latach od premiery gry na PSP, Hideo Kojima za pośrednictwem portalu X / Twitter wyjaśnił, dlaczego produkcja nie została oznaczona jako "Metal Gear Solid 5".

Dalsza część tekstu pod wideo

Pierwotnie gra miała nosić tytuł "Metal Gear Solid 5: Peace Walker", jednak plany te spotkały się z oporem ze strony zagranicznego marketingu. W rezultacie zdecydowano się na pominięcie numeracji.

Kojima zdradził również, że "Peace Walker" miał być próbą rozwinięcia serii w "innym" kierunku. Gra została dostosowana do młodszej grupy odbiorców, co wpłynęło na obniżenie limitu wieku i modyfikacje w rozgrywce oraz scenerii.

Twórca wspomniał o wyzwaniach, przed którymi stała branża gier w tamtym okresie, w tym o rosnącej popularności gier mobilnych. Podkreślił też potrzebę stworzenia własnego silnika po ukończeniu "MGS4".

"Metal Gear Solid: Peace Walker" okazał się ogromnym sukcesem, zdobywając uznanie zarówno krytyków, jak i graczy. Średnia ocen na Metacritic wynosi imponujące 89%, a użytkownicy ocenili grę na 8,5/10. Gra doczekała się później remasteru w ramach kolekcji Metal Gear Solid HD Collection na PS3 i Xbox 360, co dodatkowo ugruntowało jej pozycję.

Wyjaśnienie Kojimy rzuca nowe światło na proces tworzenia gier, a także jak istotny wpływ na decyzję - choćby taką błahą, jak pominięcie numeracji - ma marketing, nawet w przypadku tak uznanych serii jak Metal Gear Solid.

Źródło: X / Hideo Kojima

Komentarze (22)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper