Nintendo Switch 2 podobno wspiera wszystkie kluczowe funkcje Unreal Engine 5. Nowe informacje o mocy sprzętu
Nintendo Switch 2, choć nie dorówna mocą najnowszym konsolom Sony i Microsoftu, zaoferuje wsparcie dla wszystkich funkcji Unreal Engine 5, w tym nawet nowo zaprezentowanego systemu oświetlenia MegaLights. Eksperci z Digital Foundry w najnowszym odcinku swojego podcastu przybliżyli możliwości techniczne nowej konsoli, odpowiadając na pytania fanów.
Podczas rozmowy eksperci wyjaśnili, że architektura Switcha 2 pozwoli na obsługę takich technologii jak Lumen, Nanite i Virtual Shadow Maps. Nawet system MegaLights jest możliwy do uruchomienia, pod warunkiem, że osiągnięte zostaną odpowiednie cele wydajnościowe. Zasugerowano również, że dla konsoli Nintendo mogą powstać specjalne wersje tych technologii, które dostosują je do możliwości sprzętu, co oznacza jednak pewne kompromisy, zwłaszcza jeśli chodzi o obciążenie pamięci. Istnieje nawet szansa, że system Lumen w wersji sprzętowej będzie działał na Switchu 2, o ile zostanie odpowiednio zoptymalizowany.
Biorąc pod uwagę ogromne wsparcie dla deweloperów third-party na oryginalnym Switchu oraz fakt, że wielu producentów przechodzi na nową wersję Unreal Engine, nie ulega wątpliwości, że Switch 2 będzie kompatybilny z większością funkcji Unreal Engine 5. Choć nie wszystkie gry będą skalować się idealnie, a niektóre funkcje będą wymagały kompromisów, możemy spodziewać się imponujących efektów wizualnych jak na platformę mobilną.
Digital Foundry poruszyło również temat różnic wydajnościowych między trybem przenośnym Switcha 2, a Steam Deckiem. Zdaniem ekspertów, nie będą one miały dużego wpływu na rynek, ponieważ oba urządzenia oferują zupełnie inne doświadczenia. Steam Deck jest mniej wygodny w obsłudze i, co najważniejsze, brakuje na nim ekskluzywnych tytułów Nintendo, które napędzają sprzedaż konsol tej marki. Dodatkowo, gry na Steam Deck nie są optymalizowane pod kątem tego urządzenia, podczas gdy produkcje na Switcha 2 będą dostosowane do jego specyfikacji, w tym technologii NVIDIA DLSS. Jedynie w przypadku dłuższych okresów bez premier gier pierwszoplanowych można spodziewać się, że różnice w wydajności mogą mieć większe znaczenie.