BioWare pozwoli dostosować Dragon Age: The Veilguard do własnych potrzeb. Znamy wszystkie opcje dostępności

Gry
4500V
Dragon Age The Veilguard
Grzegorz Cyga | 08.10, 19:25

Dragon Age: The Veilguard to czwarta odsłona cenionej serii gier RPG od BioWare osadzonych w realiach fantasy. Deweloperzy jednak przygotowali grę, z której przyjemność będą mogli nie tylko wierni fani marki. 

31 października gracze będą mogli udać się do Thedas, aby przeżyć nową przygodę w Dragon Age: Straż Zasłony. Twórcy są już pewni, że już w tym miesiącu produkcja, nad którą pracowali kilka ostatnich lat trafi w końcu w ręce fanów.

Dalsza część tekstu pod wideo

BioWare zadbało jednak o to, aby jak najszersze grono odbiorców mogło cieszyć się tytułem, dlatego nie tylko odświeżyło system walki czy eksploracji, ale też przygotowało szereg opcji, pozwalających dostosować grę do własnych potrzeb. 

Z pierwszym ustawieniem będzie można zetknąć się już podczas tworzenia postaci, ponieważ gracze będą mogli stworzyć własny poziom trudności za pomocą dostępnych ustawień lub wybrać jeden z pięciu przygotowanych. Są to:

  • Kronikarz - Dla zainteresowanych fabułą.
  • W kupie raźniej - Zrównoważona walka, która kładzie nacisk na skład drużyny i wybór wyposażenia, a nie na czas reakcji.
  • Ahoj, przygodo - Zrównoważone doświadczenie, które kładzie równy nacisk na walkę, skład drużyny i wybór wyposażenia.
  • Pod górę - Dla tych, którzy chcą przekroczyć własne granice, lubią strategiczne planowanie i taktyczne decyzje.
  • Koszmar - Przytłaczające bitwy, które nie dają żadnych szans. Do przetrwania wymaga opanowania walki, ekwipunku, umiejętności i mechaniki gry. Wyboru poziomu Koszmar nie można cofnąć bez rozpoczęcia nowej rozgrywki.

Dragon Age: The Veilguard - poziom trudności

Co ciekawe, BioWare przygotowało specjalne opcje skierowane do miłośników walki takie jak czas parowania, zakres wspomagania celowania czy agresywność wrogów.

Dragon Age: The Veilguard - opcje dostosowania walki

Natomiast dla osób, którzy chcieliby otrzymać pomoc w tym elemencie rozgrywki przygotowano wskaźnik zagrożenia w zwarciu, który tworzy aureolę wokół głowy postaci gracza, ostrzegając przed nadchodzącymi atakami wręcz oraz wskaźnik zagrożenia z dystansu, który zapewnia wizualną linię pokazującą kierunek nadchodzących ataków dystansowych. Ponadto Dragon Age: The Veilguard będzie oferował:

  • Asystę celowania (można ustawić na Wył., Niską, Średnią i Wysoką).
  • Przyciąganie przez celowanie (można włączyć/wyłączyć)
  • Funkcję Zapobiegaj śmierci (można włączać/wyłączać). Dostępna tylko w ustawieniach wstępnych Kronikarza.
  • Obrażenia wroga mają pięć opcji, które pozwalają dostosować siłę nadchodzących ataków.
  • Zdrowie wroga ma pięć opcji, które pozwalają dostosować ilość zdrowia wroga.
  • Agresja wroga ma pięć opcji, które pozwalają wpłynąć na agresywność wrogów podczas walki, zmieniając częstotliwość ich ataków i trudność do zachwiania.
  • Odporności wrogów mają trzy opcje, które pozwalają zmodyfikować stopień odporności wrogów na otrzymywane obrażenia. Nie wpłynie to jednak na naturalne odporności, które mają niektórzy wrogowie w oparciu o ich frakcję.
  • Podatność wroga ma trzy opcje, które pozwalają dostosować stopień podatności wrogów na otrzymywane obrażenia. Nie wpłynie to jednak na naturalne słabości niektórych wrogów w zależności od ich frakcji.
  • Wyczucie czasu walki ma trzy opcje dostosowywania okien czasowych dla wykonywania akcji uniku, parowania i doskonałej obrony.

Również moduł eksploracji będzie można zmodyfikować do własnych potrzeb. W tym aspekcie przygotowano ustawienia wstępne: Bez asyst, tylko puls, standardowy, ukierunkowany. W niestandardowych opcjach znajdują się:

  • Widoczność blasku obiektu, z którym można wejść w interakcje
  • Odległość blasku obiektu
  • Widoczność znacznika celu
  • Widoczność punktów trasy prowadzącej do celu zadania  

Oprócz tego deweloperzy pozwolą spersonalizować interfejs użytkownika. Wiele elementów takich jak zdrowie głównej postaci, wskaźnik celów czy mini mapę będzie można ukryć lub całkowicie wyłączyć. Ponadto będzie można dostosować rozmiar tekstu, stopień przeźroczystości napisów czy ich kolor. 

Dragon Age: The Veilguard - ustawienia napisów

Twórcy przygotowali również szereg funkcji dla osób z różnymi dysfunkcjami. Przykładowo będzie można dodać wskazówkę dźwiękową do elementów wizualnych, takich jak wskaźniki nadchodzących ataków, dla osób z wadami wzroku dostępne są pełnoekranowe filtry kolorów poprawiające widoczność, a dla osób z chorobą lokomocyjną dostępna jest opcja stałej kropki, a rozmycie ruchu można całkowicie wyłączyć. Drgania kamery w grze można również regulować w zakresie 0-100%. Dodatkowo w ustawieniach graficznych dostępny jest suwak pola widzenia.

Pełna lista ustawień wygląda w następujący sposób.

Dźwięk

  • Dźwięk 3D
  • Efekty dźwiękowe ułatwień dostępu
  • Efekty dźwiękowe błysku
  • Dźwięk mono
  • Typ głośników
  • Suwaki głośności

Sterowanie

  • Aktywacja koła umiejętności na kontrolerze (przytrzymaj lub stuknij)
  • Wyłącz interfejs przytrzymując przyciski
  • Przypisywanie przycisków
  • Odwracanie osi (dostępne X i Y)
  • Zamiana lewych i prawych drążków
  • Martwe strefy drążków
  • Martwe strefy spustów
  • Czułość w pionie i w poziomie
  • Intensywność wibracji

Rozgrywka

Walka

  • Pomoc w celowaniu 
  • Wspomaganie celowania 
  • Wyczucie czasu w walce
  • Agresja wroga 
  • Obrażenia wroga
  • Zdrowie wroga 
  • Odporności wroga 
  • Podatności wroga 
  • Zapobieganie śmierci

Eksploracja

  • Częsty automatyczny zapis
  • Biblioteka (kodeks, słownik, zapiski)
  • Odległość błysku obiektu
  • Widoczność błysku obiektów
  • Widoczność znaczników celów
  • Pauza w dowolnym momencie
  • Widoczność punktów nawigacyjnych
  • Mapy świata i lokalne dostępne w każdej chwili

Grafika / Interfejs

  • Drgania kamery
  • Głębia ostrości
  • Pełnoekranowe filtry dla ślepoty barw
  • Elementy ekranowe możliwe do ukrycia
  • Zdolności
  • Wartości obrażeń
  • Podpowiedzi
  • Minimapa
  • Śledzenie celów
  • Zdrowie gracza
  • Samouczek
  • Efekt ekranowy niskiego poziomu zdrowia
  • Rozmycie ruchu
  • Opcja stałej kropki
  • Wskaźniki zagrożenia dystansowego i walki wręcz

Zaawansowane opcje napisów

  • Przeźroczystość tła
  • Imiona postaci
  • Kolory postaci
  • Rozmiar napisów
  • Rozmiar tekstu interfejsu
  • Winietowanie
Źródło: EA.com

Komentarze (49)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper