Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 odsłania swoje sekrety. Twórcy zdradzają nowe mechaniki gry
Studio The Chinese Room uchyliło rąbka tajemnicy dotyczącej jednego z najbardziej wyczekiwanych tytułów w świecie gier RPG - Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2. W najnowszym, 19. już dzienniku deweloperskim, twórcy skupili się na kluczowych mechanikach gry: polowaniu i karmieniu się krwią.
Max Bottomley, starszy projektant gry, podkreśla, że żywienie się krwią jest fundamentalnym elementem rozgrywki. "Phyre pije mało i często, co pomaga to utrzymać bestię w ryzach" - wyjaśnia. Karmienie nie tylko leczy protagonistkę, ale także umożliwia korzystanie z wampirzych mocy.
Jednak bycie wampirem w świecie ludzi to nie lada wyzwanie. Karmienie się krwią musi odbywać się dyskretnie, by nie złamać Maskarady - zasady utrzymującej istnienie wampirów w tajemnicy. Bottomley zauważa: "Żywienie w trakcie walki jest ryzykowne, ale nie niemożliwe - jeśli będziesz świadomy, z której strony zaskoczyć przeciwnika, Twoja ofiara pomoże Ci zabić pozostałych".
Twórcy starannie podeszli do kwestii przedstawienia mechaniki żywienia z perspektywy pierwszej osoby. Aby uniknąć niezręczności i zachować immersję, zdecydowano się na połączenie widoku z pierwszej i trzeciej osoby podczas tych scen. Gra wprowadza także mechanikę "Wyostrzonych Zmysłów", pozwalającą Phyre na wyczuwanie potencjalnych ofiar i wrogów. Gracze będą mogli śledzić NPC-ów za pomocą wizualnych wskazówek, takich jak "zapach krwi" unoszący się w powietrzu.
Nowością są wydarzenia "Blood Resonance", gdzie gracze mogą polować na NPC-ów z wyjątkowo "smakowitą" krwią. Gavin Hood, główny projektant, wyjaśnia: "Mechanika żywienia jest kluczową częścią gry, ponieważ pomaga wpływać na NPC-ów w określony sposób".
The Chinese Room zapowiada jeszcze trzy dzienniki deweloperskie, które mają zgłębić tematy takie jak Blood Resonance i aspekty wizualne gry. Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 zapowiada się na tytuł, który zadowoli zarówno fanów oryginału, jak i nowych graczy, oferując głęboką, mroczną rozgrywkę w świecie współczesnych wampirów.