Małpi Król zawstydził gry AAA. Black Myth Wukong został kasowym sukcesem, choć nie kosztował dużo
Black Myth Wukong to jeden z tegorocznych hitów w branży gier. Tytuł z Chin odniósł ogromny sukces sprzedażowy, mimo iż nie był drogi w produkcji.
Game Science miało spore ambicje wobec swojej debiutanckiej gry na komputery i konsole obecnej, dziewiątej generacji. Jak już wiadomo, udało się spełnić, bo Black Myth Wukong sprzedał w miesiąc 20 milionów kopii. To przyniosło twórcom nie tylko historyczny sukces, ale i zysk na poziomie miliarda dolarów, który bez problemu pokrył koszty produkcyjne.
Pod koniec września w Chinach odbyły się targi Global Digital Trade Expo. Game Science się na nich pojawiło i ujawniło, że na produkcję tytułu, który podbił serca graczy na całym świecie nie przeznaczono ogromnej ilości pieniędzy.
Przedstawiciele studia przeznaczyli na stworzenie Black Myth Wukong 300 milionów jenów, czyli około 42,5 miliona dolarów. Prawdopodobnie jest to koszt przeznaczony na samą produkcję gry, a nie jej marketing. Na początku września redakcja Bloomberg informowała, że tytuł powstawał przez sześć lat, a całkowity koszt przedsięwzięcia wynosił 70 milionów dolarów. Oznaczałoby to, że na kampanię promocyjną przeznaczono 30 milionów dolarów. To pokazuje, że dla Game Science inwestycja w produkcję i jej jakość była ważniejsza od reklamy.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Black Myth: Wukong.