SteamOS otrzymuje wsparcie VRR i konfigurację wyświetlania obrazu dla urządzeń Asus ROG Ally i ROG Ally X
Valve kontynuuje prace nad rozwijaniem SteamOS, dodając wsparcie dla wyświetlania i technologii VRR (Variable Refresh Rate) na przenośnych konsolach Asus ROG Ally i ROG Ally X.
W ramach najnowszej aktualizacji Gamescope dla SteamOS, skrypt konfiguracji wyświetlania, który pozwala na pełne wykorzystanie zakresu odświeżania 48-120 Hz, został wprowadzony na portalu Gamescope w repozytorium GitHub.
Dzięki technologii VRR, obraz w grach i aplikacjach 3D synchronizuje się z odświeżaniem ekranu w czasie rzeczywistym, co eliminuje zjawisko „rwania” obrazu i zapewnia płynniejsze doświadczenia. Choć większość wyświetlaczy wspiera VRR w zakresie od 40 Hz, Asus ROG Ally zapewnia znacznie szerszy zakres, co jest dużym atutem dla przenośnego sprzętu gamingowego.
To nie jedyna aktualizacja SteamOS związana z ROG Ally. W sierpniu dodano obsługę przycisków dla obu modeli w ramach aktualizacji interfejsu. Valve od dłuższego czasu sugeruje, że rozwój SteamOS ma na celu szersze wsparcie dla różnych przenośnych urządzeń, jednak dokładna data wydania nadal nie jest znana, biorąc pod uwagę zawiłości tzw. „Valve Time” - co prześmiewczo nazywają fani w sieci. W międzyczasie użytkownicy mogą korzystać z portów stworzonych przez społeczność, takich jak Bazzite i HoloISO, co pozwala przetestować SteamOS na innych urządzeniach.
Warto też zauważyć, że choć przenośne Steam Decki od Valve — w tym modele OLED wspierające HDR — nie mają jeszcze wsparcia dla VRR, aktualizacja Gamescope może sugerować, że Valve planuje wprowadzenie tej funkcji w przyszłych modelach swoich urządzeń.