Gracze nie będą już kupowali gier na Steamie. Valve wprowadził ważną zmianę
Jesteśmy świadkami bardzo ważnej zmiany, która może mieć znaczący wpływ na postrzeganie dystrybucji cyfrowej.
Niedawno zapowiedziano, że w przyszłym roku w Kalifornii wejdzie w życie prawo, które będzie wymagało od sklepów cyfrowych tego, aby informowało klientów, że nie nabywają cyfrowych egzemplarzy gier, filmów czy e-booków na własność, a licencję na korzystanie z produktu. Istnieje możliwość, że w przyszłości inne kraje zdecydują się na wprowadzenie podobnej ustawy, dlatego Valve już teraz podjęło bardzo ważną decyzję.
Okazuje się, że Steam umieścił już w sklepie stosowną informację. Teraz kupując grę na platformie, w prawym dolnym rogu można znaleźć komunikat, że Valve nie sprzedaje graczom tytułu, a udostępnia licencję na korzystanie z niego.
Zakup produktu cyfrowego przyznaje licencję na ten produkt na Steam.
Co ważne, nie jest to komunikat, który nie pojawia się wyłącznie mieszkańcom Kalifornii, gdyż również Polacy będą go widzieć w swoim języku.
Do tej pory taką informację można było znaleźć w Umowie Użytkownika. Widać, że w obecnej sytuacji, która została zapoczątkowana przez słynne usunięcie pierwszego The Crew, zyskuje ona na znaczeniu. Z tego powodu włodarze Steama zdecydowali, że powinna ona to być powszechnie dostępna uwaga, aby każdy, kto decyduje się na transakcję, miał świadomość tego, co nabywa.
Warto również zauważyć, że Valve wprowadził do dokumentu ważną zmianę w prawach przysługujących konsumentowi. Mówi ona o tym, że postępowania w sprawie wszelkich sporów i roszczeń muszą odbywać się drogą sądową.
Większość wątpliwości użytkowników można wyjaśnić korzystając z naszej strony wsparcia Steam pod adresem https://support.steampowered.com/. Jeśli Valve nie jest w stanie wyjaśnić wątpliwości Użytkownika, a pomiędzy Użytkownikiem a Valve nadal istnieje spór, w niniejszej Sekcji wyjaśniono, w jaki sposób strony zgodziły się go rozwiązać.
Informacja Dla Wszystkich Użytkowników Spoza Unii Europejskiej i Zjednoczonego Królestwa:
Użytkownik i Valve uzgadniają, że niniejsza Umowa zostanie uznana za sporządzoną i zawartą w stanie Waszyngton w Stanach Zjednoczonych i prawo stanu Waszyngton, z wyłączeniem norm kolizyjnych oraz Konwencji o Umowach Międzynarodowej Sprzedaży Towarów, reguluje wszelkie spory i roszczenia wynikające lub związane z: (i) dowolnym aspektem relacji pomiędzy Użytkownikiem i Valve; (ii) niniejszą Umową; bądź (iii) korzystaniem przez Użytkownika z serwisu Steam, Konta Użytkownika lub Treści i Usług. Użytkownik i Valve uzgadniają, że wszelkie spory i roszczenia pomiędzy Użytkownikiem i Valve (w tym wszelkie spory i roszczenia, które powstały przed wejściem w życie niniejszej lub jakiejkolwiek wcześniejszej umowy) będą dochodzone wyłącznie w dowolnym, właściwym przedmiotowo sądzie stanowym lub federalnym zlokalizowanym w hrabstwie King w stanie Waszyngton. Użytkownik i Valve niniejszym wyrażają zgodę, że te sądy będą sądami wyłącznie właściwymi, i zrzekają się podnoszenia zarzutów dotyczących niewłaściwości osobowej lub miejscowej w takich sądach.
Jeśli w kraju zamieszkania Użytkownika obowiązują inne sposoby rozwiązywania sporów, Użytkownik może z nich skorzystać. Jeśli Użytkownik jest konsumentem mieszkającym w Rosji, w celu rozstrzygnięcia sporu może skorzystać z usług lokalnych rosyjskich sądów państwowych.
Informacja dla Użytkowników z UE i Zjednoczonego Królestwa:
Niniejsza Umowa podlega prawu kraju, w którym Użytkownik posiada miejsce zwykłego pobytu.
W przypadku wystąpienia sporu dotyczącego wykładni, wykonania lub ważności Umowy Użytkownika, przed podjęciem jakichkolwiek kroków prawnych można dążyć do polubownego rozwiązania sporu. Reklamację można złożyć na stronie http://help.steampowered.com. Komisja Europejska udostępnia konsumentom z UE platformę internetowego rozstrzygania sporów, która znajduje się pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr. W tej platformie nie mogą uczestniczyć firmy amerykańskie, dlatego Valve nie jest tam zarejestrowana. Jednak w takim zakresie, w jakim skarga dotyczy postępowania przedstawiciela Valve ds. ochrony danych w firmie Valve GmbH, można złożyć tam skargę.
W przypadku, gdy procedura alternatywnego rozstrzygania sporów nie przyniesie rezultatu lub jeśli Valve lub Użytkownik postanowi nie skorzystać z alternatywnych metod rozstrzygania sporu, Użytkownik może wszcząć postępowanie przed sądem właściwym dla swojego miejsca zamieszkania.