"Zbyt dużo pieniędzy idzie na gry, których ludzie nie chcą". Abubakar Salim krytykuje wydawców
Abubakar Salim to gwiazda "Rodu Smoka", głos Bayeka z Assassin's Creed: Origins, a także twórca Tales of Kenzera. Artysta zabrał głos w sprawie obecnego stanu branży.
Branża gier przeszła prawdziwą rewolucję, lecz nie wszyscy są zadowoleni z kierunku zmian. Wielu wydawców dąży do stworzenie gry-usługi, która osiągnie sukces na miarę Fortnite'a. Takie właśnie wnioski wyciągnął Abubakar Salim. Serwis Dexerto przeprowadził wywiad z aktorem, w którym oznajmił, że gry nie powinny skupiać się wyłącznie na pieniądzach.
Jedną rzeczą, z której zdałem sobie sprawę jest to, że gry są nadal traktowane jako biznes, a niekoniecznie jako forma sztuki. Myślę, że należy je postrzegać bardziej jako artystyczną ekspresję niż jako biznes.
Jest powód, dla którego wielu dużych wydawców i firm decyduje się na gry-usługi. Chcą spróbować stworzyć kolejnego Fortnite'a, ponieważ przyniesie im to więcej pieniędzy. W grach nie powinno o to chodzić. Nie powinno chodzić o pieniądze, a o ekspresję. Powinno chodzić o przyjemność, o opowiadanie historii, o łączenie ludzi, o interaktywność. Są to rzeczy, z którymi telewizja i filmy naprawdę trafiły w dziesiątkę. Chodzi o historię, chodzi o rozrywkę.
Myślę, że gdy to się przyjmie, to gry będą postrzegane bardziej jako medium do opowiadania historii niż biznes lub produkt.
Abubakar Salim był reżyserem gry, która skupiała się właśnie na dobrej opowieści - Tales of Kenzera zdobyło niezłe oceny od krytyków. Nie osiągnięto jednak sukcesu finansowego, gdyż ToK dość szybko trafiło na promocję, a część pracowników została zwolniona. Historia gry inspirowana była przeżyciami Salima, który rozpaczał po stracie ojca. Aktor wcielił się również głównego bohatera.
I’m entering my not holding back phase: https://t.co/64f6uCd7El
— Abubakar Salim (@Abzybabzy) October 15, 2024
Too much money is being spent on games people do not want. There are drivers in the industry who are not in touch with the medium and desire to make the next big GaaS.
It wasn’t like that. Gotta take control.
Zbyt dużo pieniędzy wydaje się na gry, których ludzie nie chcą. W branży są kierowcy, którzy nie mają kontaktu z medium i chcą stworzyć kolejną dużą grę live-serive.
Kiedyś tak nie było. Trzeba przejąć kontrolę.