Kontrowersje wokół DEI. Twórca Ori mówi wprost: "To perwersyjne"
Thomas Mahler, dyrektor generalny Moon Studios i kreatywny umysł stojący za serią Ori, zajął stanowcze stanowisko w sprawie coraz popularniejszego trendu wprowadzania DEI (Diversity, Equity, Inclusion) do gier wideo.
Mahler otwarcie sprzeciwia się wymuszaniu tych elementów w produkcjach, nazywając takie podejście "perwersyjnym".
I’m still every now and then getting questions on whether we force DEI stuff into the games we’re making, so let me make it clear once and for all:
— thomasmahler (@thomasmahler) October 13, 2024
Absolutely Not. I find that entire approach perverted. I’m an artist, I would rather quit than have someone else tell me how we…
Według Mahlera, sztucznie narzucona inkluzywność może zaszkodzić artystycznej integralności gier. Podkreśla, że Moon Studios nigdy nie uległo presji wprowadzania DEI tylko dla zasady. Zamiast tego, studio podąża za naturalnym nurtem fabuły, tworząc postacie i historie, które pasują do świata gry.
Mahler wyjaśnia, że jego podejście do tworzenia gier jest głęboko osobiste. Jako przykład podaje "Ori and the Blind Forest", którego fabuła była inspirowana jego doświadczeniem straty ojca w młodym wieku. Twierdzi, że autentyczne historie i emocje powinny być siłą napędową w tworzeniu gier, a nie zewnętrzne naciski na spełnienie określonych kryteriów różnorodności.
Wypowiedź Mahlera to tylko część gorącej dyskusji w branży gier o balansie między inkluzywności a artystyczną wizją. Niezależnie od opinii, wypowiedź Mahlera z pewnością przyczyni się do dalszych debat na temat roli DEI w procesie tworzenia gier.