Xbox Series S zaskakuje. "Myśleliśmy, że to niemożliwe". Jest jednak problem

Gry
8156V
Xbox Series S z prezentacją 11 najładniejszych gier. Xbox Polska promuje sprzęt
Mateusz Kucharski | 17.10, 14:42

Twórcy Stalkera są zaskoczeni możliwościami Xboksa Series S. Stworzenie gry na tę konsolę początkowo wydawało się niemożliwe. Studio zwraca jednak uwagę na pewien istotny szczegół.

Xbox Series S budzi wiele kontrowersji już od samej zapowiedzi. Sporo osób twierdzi, że słabsza konsola Microsoftu jest hamulcem obecnej generacji i powodem, przez który niektóre gry na Xboksa są opóźniane. Inni są zdania, że nie jest to wina konsoli, a bardziej lenistwa i niewystarczających umiejętności deweloperów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Serwis Windows Central miał okazję rozmawiać z twórcami Stalkera 2 o mniejszej konsoli Microsoftu. Pracownicy GSC Game World przyznali, że początkowo myśleli, iż wersja na Xbox Series S będzie niemożliwa do stworzenia. Rzeczywistość okazała się zupełnie inna. Twórcy oznajmili, że każda nowa gra może działać na Series S.

Na początku myśleliśmy, że przeniesienie Stalkera 2 na Xbox Series S może być niemożliwe. To wielka gra z tak wieloma mechanikami, ogromną ilością rzeczy. Wydawało się, że to musi być niemożliwe do zrobienia. Ale potem zaczęliśmy optymalizować, dodawać nowe funkcje przesyłania strumieniowego informacji. Unreal Engine ma wiele funkcji do tego celu, ale w przypadku naszej gry musieliśmy naprawdę wycisnąć każdy megabajt z każdego elementu zawartości systemu, jaki mogliśmy. I udało nam się.

I tutaj słowo "optymalizacja" jest kluczowe. Choć twórcy są zaskoczeni rezultatami, to przyznają, że wymagało to ogromnego wysiłku i czasu. Niestety nie każde studio może sobie na to pozwolić.

Nie każdy deweloper, nie każde studio ma możliwość lub dodatkowy czas na optymalizację pod Xbox Series S. Musieliśmy zwiększyć naszą wiedzę o optymalizacji, co pomogło również w kompilacji na PC, czyniąc tę wersję o wiele bardziej wydajną. Mamy dość niskie minimalne wymagania PC jak na nowoczesną grę”.

Największymi grami, których premiera została opóźniona na Xbox, były Baldur's Gate 3 oraz Black Myth: Wukong. Larian Studios otwarcie przyznało, że powodem były ograniczenia Series S w lokalnym trybie kooperacji, który został wycięty na tej konsoli. Hit od Game Science dalej nie ma wyznaczonej daty premiery na sprzęcie Microsoftu.

Źródło: Windows Central

Komentarze (136)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper