To faktycznie przełom! Z tymi zmianami Dragon's Dogma 2 może sięgnąć po nagrody GOTY 2024
Ostatnie postępy w optymalizacji Dragon's Dogma 2 wydawały się graczom w zasadzie przełomowe, o czym pisaliśmy już wczoraj. Temat aktualizacji RPG Capcomu warto zatem rozwinąć w szczegółowej analizie.
Dragon's Dogma 2 ma teraz, dzięki nowej aktualizacji, działać o niebo lepiej na PS5 i XSX. Pisaliśmy o tym, że Dragon's Dogma 2 celuje teraz w 40 fps nawet w trybie priorytetu Jakości (2160p) na PS5 i XSX.
Sprawdźmy zatem jak wypada to w analizie grafiki, którą przeprowadziła redakcja Fuzion Xbox Testing. Ekipa wzięła pod lupę Dragon's Dogma 2 na XSX i XSS. Okazuje się, że profity z patcha 2.030 są faktycznie ogromne. Nawet w miastach animacja nie spada teraz na XSX w trybie Wydajności poniżej 45 fps, tam, gdzie wcześniej konsola z trudem utrzymywała 25 fps (5 minuta nagrania).
Również w trybie priorytetu Jakości XSX nawet w miastach nie spada z animacją poniżej 35 fps. Rezultaty są zatem faktycznie imponujące. W tej sytuacji Dragon's Dogma 2 może być poważnym kandydatem do tytułu najlepszej gry 2024 roku (GOTY). Ciekawe czy grze uda się sięgnąć po takie nagrody w branżowych plebiscytach?
Deweloperzy z Capcomu wyjaśnili we wczorajszym wywiadzie dla Famitsu, że problemy wynikały wcześniej z "ekstremalnego obciążenia procesora" związanego z obliczeniami fizyki NPC-ów oraz ze sztuczną inteligencją tych postaci. Ekipie udało się już zoptymalizować ten aspekt Dragon's Dogma 2, ale deweloperzy wciąż są otwarci na sugestie i krytykę, zapewniając, że gra będzie dalej ulepszana.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dragon's Dogma II.