Gry w pudełkach kontra wersje cyfrowe. Nowe statystyki mogą was zaskoczyć

Gry
3010V
Gry w pudełkach
Mateusz Kucharski | 21.10, 16:42

Wersje cyfrowe są znacznie częściej wybierane niż pudełkowe, ale czy to oznacza, że tradycyjne wydania gier są zagrożone śmiercią? Pojawiły się najnowsze dane, które mogą być dla niektórych sporym zaskoczeniem.

Wiele firm podejmuje działania, które mają zachęcić graczy do przerzucenia się na cyfrowe wersje gier. PlayStation 5 Pro nie posiada napędu w zestawie, Microsoft przygotował nowe wersje Xboksa Series X|S bez napędu, a wydawcy czasami decydują się na wypuszczenie gry wyłącznie w formie elektronicznej. Mimo to spora część graczy dalej korzysta z płyt.

Dalsza część tekstu pod wideo

Różnica między tymi wydaniami zapewne będzie dalej się pogłębiać, ale w tym momencie pudełka i tak cieszą się dość sporym zainteresowaniem. Większym, niż niektóre osoby mogły przypuszczać. GSD opublikowało statystyki, które pokazują podział na poszczególnych platformach.

Pudełka cieszą się najmniejszą popularnością na Xboksie, czego akurat mogliśmy się spodziewać (19%). Wpływa na to m.in. obecność Game Passa oraz duże zainteresowanie Xboksem Series S (konsolą bez napędu). Na PlayStation 5 udział pudełek to już 32%. Naprawdę solidny wynik. Na Switchu to aż 65%.

Warto jednak zwrócić uwagę na to, że dane pochodzą z Europy i obejmują przede wszystkim dużych wydawców 

Dane dotyczą głównie gier od większych wydawców, takich jak Sony, Microsoft, EA, Ubisoft, Warner, Take-Two, Activision, Sega, Capcom, Square itd.

Wiele mniejszych gier debiutuje wyłącznie w wersji cyfrowej, ale jeżeli gracze mają wybór, to dość często decydują się na pudełko. Być może właśnie dlatego Remedy zdecydowało się zmienić decyzję ws. Alana Wake'a 2 (choć tu akurat mówimy o kolosie). Przypomnijmy, że druga część historii zadebiutowała wyłącznie cyfrowo. Jutro odbędzie się premiera w pudełku.

Christopher Dring podał jako ciekawostkę, że jedną z gier, która cieszyła się dużym zainteresowaniem w wersji fizycznej był Astro Bot. W przypadku gier singleplayer/horrorów/przygodówek około 60% to cyfra. Wszystko zależy od rodzaju danej produkcji.

Źródło: X: Christopher Dring

Komentarze (144)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper