Naughty Dog gotowe na nadejście PS5 Pro! Gry z serii The Last of Us zostały ulepszone
Naughty Dog dołącza do studiów, które przygotowują swoje produkcje na premierę PlayStation 5 Pro. Dziś ulepszone zostały The Last of Us Part I i The Last of Us Part II Remastered.
Deweloperzy opublikowali łatki poprawiające parę błędów i przygotowujących gry na nadejście nowej konsoli Sony, PS5 Pro.
The Last of Us Part I otrzymało aktualizację 2.0, która waży ponad 10 GB. Jednak wprowadza ona nowy tryb Pro, który renderuje obraz w 1440p i dzięki PSSR skaluje go do 4K przy zachowaniu 60 klatek na sekundę. Co ważne nie likwiduje on dostępnych już trybów jakości i wydajności. Poza tym naprawiono szereg błędów:
Ogólne
- Naprawiono błąd, który powodował, że tryb Nowa Gra+ nie był stosowany podczas korzystania z wyboru rozdziału.
- Naprawiono błąd, który powodował, że kolekcja artefaktów gracza mogła zostać zdesynchronizowana z jego danymi zapisu, co uniemożliwiało zdobycie trofeów
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gra mogła zostać zablokowana na 40 klatkach na sekundę podczas uruchamiania podczas korzystania z monitora VRR 4K
Rozgrywka
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze nie mogli szybko pływać z powodu konfliktów z ponownym przypisaniem do niestandardowego schematu sterowania.
- Naprawiono błąd, który powodował, że licznik czasu speedrunu mógł powrócić do czasu ostatniego punktu kontrolnego, jeśli gracz opuścił grę lub gra się zawiesiła.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Ellie i Bill nie podążali za graczem zgodnie z oczekiwaniami
- [Lakeside Resort] Poprawiono celność Ellie w strzelaniu ze strzelby myśliwskiej podczas kucania.
- [Uniwersytet] Naprawiono problem z generatorem bibliotek, który mógł wpływać na postępy.
- [Zajezdnia autobusowa] Naprawiono błąd, który powodował, że latarka Joela włączała się podczas sprawdzania niektórych artefaktów, mimo że znajdowała się w bezpośrednim świetle słonecznym
Dostępność
- Dodano dodatkowe wsparcie, dzięki czemu więcej ustawień ułatwień dostępu na konsoli PlayStation 5 jest teraz odzwierciedlanych w grze.
- [Pittsburgh] Naprawiono błąd, który powodował, że generator mógł zostać oznaczony przez "Ulepszony tryb słuchania" przed zamierzonym działaniem
- [Zapora Tommy'ego] Naprawiono błąd w Nowej Grze+, który powodował, że nie pojawiał się monit o przekręcenie pokrętła.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wspomaganie nawigacji mogło zostać przypadkowo wyłączone
Z kolei The Last of Us Part II Remastered otrzymało aktualizację 1.2.0, która wprowadza następujące zmiany:
PlayStation 5 Pro
- Dodano nowy tryb renderowania, który wykorzystuje PlayStation® Spectral Super Resolution (PSSR) Nowy tryb "Pro" renderuje w rozdzielczości 1440p, z PSSR skalowaniem wyjścia do 4K, przy zachowaniu docelowej rozdzielczości 60 kl./s
- Tryby renderowania Performance i Fidelity są nadal dostępne i zapewniają płynniejsze wrażenia oraz wysoką liczbę klatek na sekundę w porównaniu z oryginalnym PS5
Ogólne
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre trofea nie odblokowywały się po zaimportowaniu danych zapisu PS4
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że tułów Abby mógł znikać po przełączeniu między jej dodatkowymi skórkami.
Rozgrywka
- [Tunele] Naprawiono błąd, który sprawiał, że Dina mogła zostać złapana dodatkowy raz podczas ucieczki z metra.
No Return
- Naprawiono błąd, który powodował, że bomba ogłuszająca nie była dokładnie wliczana do statystyk "ogłuszenia" gracza
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre zabójstwa bronią nie były dokładnie śledzone w statystykach gracza podczas wykonywania zabójstw z ukrycia pomiędzy tymi zabójstwami bronią
- Naprawiono błąd, który powodował, że zabójstwa kosą nie były dokładnie wliczane do statystyk "Kosa" gracza
Dźwięk
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że utwory muzyczne nie rozwijały się prawidłowo podczas speedrunów.
Dostępność
- Dodano dodatkowe wsparcie, dzięki czemu więcej ustawień ułatwień dostępu na konsoli PlayStation 5 jest teraz odzwierciedlonych w grze.
- [Tunele] Naprawiono błąd, w wyniku którego nie można było zlokalizować kodu do zamkniętego pokoju w trybie ulepszonego nasłuchiwania.
- Rozwiązano problem z trybem wysokiego kontrastu, w wyniku którego wrogowie wybrani w Gambicie nie byli prawidłowo identyfikowani
Lokalizacja
- Różne drobne poprawki lokalizacji w wielu językach