Legacy of Kain: Soul Reaver 1 & 2 Remastered odświeży nie tylko grafikę. Nowe spojrzenie na bossów i nie tylko

Gry
4235V
Legacy of Kain Soul Reaver 1 & 2 Remastered - PlayStation Blog
Grzegorz Cyga | 22.10, 20:20

Już wkrótce seria Legacy of Kain powróci. Jednak twórcy postarali się, aby pierwszy i drugi Soul Reaver w odświezonej wersji oferowały coś więcej oprócz usprawnioną oprawą. 

10 grudnia na PlayStation 4, PlayStation 5 i PC trafi Legacy of Kain Legacy of Kain: Soul Reaver 1 & 2 Remastered. Dlatego deweloperzy z Aspyr Media na łamach PlayStation Blog ujawnili kolejne szczegóły dotyczące tego, co zaoferuje nowa wersja gier wydanych oryginalnie w 1999 i 2001 roku. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Oczywistym usprawnieniem jest polepszenie jakości tekstur, jednocześnie zachowując ich oryginalny charakter. Jednak oprócz tego twórcy przyjrzeli się projektom bossów i je usprawnili. 

Melchiah otrzymał pełną przeróbkę tekstury, z przyciemnioną skórą i bardziej śliskim odczuciem ciała. Kości i odwzorowanie szkieletów są teraz bardziej realistyczne i krwawe, a kolor jego oczu został dostosowany, aby pasował do oryginalnego wyglądu.

Czasami deweloperzy zdecydowali się na większe zmiany niż jedynie podrasowanie wyglądu. 

Zephon był zbyt zdewastowany, więc całkowicie przemalowaliśmy jego twarz.

Głowa Rachab została przebudowana, więc oczy mają teraz czerwonawy blask, co nadaje jej groźnego wyglądu. Zmieniliśmy również kły, aby wyglądały bardziej wampirycznie i sprawiliśmy, że kolor skóry jest nieco bardziej szary.

Zbroja Dumah jest teraz o wiele brudniejsza i ma na sobie plamy pleśni i krwi (biorąc pod uwagę, że był on nabity na pal przez wieki).

Modele Kaina zarówno w Soul Reaver, jak i Soul Reaver 2 musiały zostać całkowicie przeprojektowane, aby złagodzić problemy z teksturami. Ze względu na zwiększoną liczbę wielokątów uznaliśmy, że ważne jest, aby jego wygląd był znacznie bliższy Kainowi, którego widzieliśmy w oryginalnych FMV, który był o wiele bardziej szczegółowy i pokazywał mniej więcej, jakie były pierwotne intencje dotyczące tej postaci. Oryginalny model w SR1 był szczególnie ograniczony, więc teraz obie gry mają Kaina, który wygląda spójnie między tymi dwoma tytułami.

Jednak poza warstwą wizualną deweloperzy usprawnili pewne aspekty rozgrywki. Mianowicie dodali mapę opracowaną we współpracy z artystami z Crystal Dynamics oraz kompas, który można wyłączyć. 

W oryginalnych wersjach gier gracze często wędrowali po rozległych, krętych krajobrazach Nosgoth, polegając w dużej mierze na pamięci i wskazówkach środowiskowych.

Wprowadzenie mapy i kompasu oznacza przemyślane ulepszenie, które łączy nowoczesne udogodnienia w rozgrywce z zachowaniem eksploracyjnych doświadczeń, z których znane były oryginalne tytuły. Kompas delikatnie popycha gracza we właściwym kierunku, nie zdradzając szczegółów na temat tego, dokąd się udać lub co robić dalej, a mapa jest bardziej punktem odniesienia niż przewodnikiem.

Dołączyliśmy również narzędzie do śledzenia kolekcji dla wszystkich ulepszeń zdrowia i energii, dzięki czemu wiesz, czy zdobyłeś wszystkie przedmioty kolekcjonerskie w każdym obszarze. Wszystkie główne cechy Nosgoth są obecne i dokładnie skondensowane w oparciu o scenerię i rozgrywkę.

Dla fanów, którzy mogą uważać, że te dodatki są dużym odejściem od oryginalnych gier, upewniliśmy się, że zawiera funkcję wyłączania kompasu.

Oprócz użyteczności w rozgrywce, mapa jest również wspaniałym dziełem sztuki, które zostało stworzone we współpracy z naszym zespołem programistów, doradcami społeczności, artystami i projektantami z Crystal Dynamics. Wiedzieliśmy, że dokładność jest najważniejsza, więc ciężko pracowaliśmy, aby czerpać z oryginalnej grafiki źródłowej, dokumentów projektowych i wskazówek z uniwersum gry. Uwzględniliśmy również recenzje społeczności, aby upewnić się, że nic nie zostało pominięte.

Dzięki tym wysiłkom mapa jest na tyle dokładna, że można ją znaleźć w nowym menu bonusowym dla czytelników wiedzy – identyfikującym lokalizację każdego wpisu fabularnego.

Jeśli chodzi o kierunek projektowy, projektanci Crystal Dynamics zastosowali podejście mocno tuszowane, które pięknie komponuje się z istniejącą grafiką, tworząc oszałamiający nowy sposób wizualizacji świata Nosgoth.

Mapa i kompas są po to, aby służyć jako mile widziane narzędzia do eksploracji, zapewniając, że zremasterowane wersje pozostaną zarówno hołdem dla klasyków, jak i zmodernizowanym, bardziej przyjaznym dla gracza doświadczeniem.

Źródło: PlayStation Blog

Komentarze (67)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper