Nie pozwolono pokazać prawdziwego oblicza Lary Croft. Scenarzystka przerywa milczenie
Rhianna Pratchett, główna scenarzystka trylogii Tomb Raider z 2013 roku, ujawniła, że wydawca gry zablokował możliwość pogłębionej eksploracji traumy psychicznej głównej bohaterki.
Twórczyni scenariusza przyznała, że choć w grach pojawiały się wątki związane z zespołem stresu pourazowego Lary Croft, nie mogły one zostać przedstawione w tak dogłębny sposób, jak pierwotnie planowano.
Pratchett zwróciła szczególną uwagę na wydarzenia po traumatycznych przeżyciach Lary na wyspie Yamatai. W pierwotnej wizji scenarzystki bohaterka miała doświadczać nawracających wizji, gdzie codzienne sytuacje, jak przejazd londyńskim metrem czy nocny spacer, mieszały się z traumatycznymi wspomnieniami z wyspy.
Choć niektóre z tych elementów można dostrzec w Rise of the Tomb Raider i dodatkach DLC, nigdy nie zostały one w pełni rozwinięte. Scenarzystka z zadowoleniem przyjęła informację, że nowy serial animowany Netflixa podejmuje te trudne tematy, choć sama przyznaje, że nie miała jeszcze okazji obejrzeć całości produkcji.