Deweloperzy tracą wiarę w technologię przyszłości. Nawet Apple nie ratuje sytuacji
Najnowsze badanie Game Developer Collective rzuca niepokojące światło na przyszłość wirtualnej rzeczywistości w branży gier. Aż 56% ankietowanych deweloperów uważa, że rynek VR znajduje się w stagnacji lub wręcz spada, a tylko 23% dostrzega umiarkowany wzrost w tym sektorze.
Głównym hamulcem rozwoju technologii VR pozostaje wysoka cena sprzętu. PlayStation VR2, którego cena przekracza ponad 2.000 zł, wciąż nie doczekał się obniżki. Lepiej radzi sobie Meta, regularnie redukując ceny swoich gogli i wprowadzając tańsze modele.
Aż 88% programistów wskazuje na "ograniczony zakres i rozmiar rynku" jako kluczową barierę rozwoju VR. Inne istotne problemy to trudności w tworzeniu wygodnych i angażujących doświadczeń (38%) oraz brak odpowiedniego finansowania (35%).
Co niepokojące, ponad połowa firm deweloperskich, które jeszcze nie tworzą gier VR, nie planuje w ogóle wejść w ten sektor. Nawet debiut Apple Vision Pro nie wzbudził entuzjazmu - 72% ankietowanych nie uważa go za przełomowy moment dla branży.