Były szef PlayStation szczerze o upadku Sony Japan Studio. To jak przycinanie bonsai
Zamknięcie legendarnego Japan Studio w 2021 roku było dla wielu graczy bolesnym ciosem, ale według byłego szefa PlayStation nie było to niespodziewane wydarzenie.
W niedawnej wypowiedzi porównał tę decyzję do sztuki przycinania bonsai - czasem trzeba wrócić do podstaw, by umożliwić nowy wzrost.
Japan Studio, odpowiedzialne za takie kultowe tytuły jak Ape Escape, Legend of Dragoon, Shadow of the Colossus czy Gravity Rush, przez lata kształtowało tożsamość PlayStation. Jednak według byłego szefa, mimo ciężkiej pracy Allana Beckera, studio zmagało się z problemami. "Gdy przez dłuższy czas nie odnosisz sukcesów, zapominasz, jakie to uczucie i jak do niego dążyć" - wyjaśnił.
Decydenci stanęli przed dwoma możliwymi ścieżkami. Wybrali rozwiązanie studia, pozostawiając jedynie Team Asobi (twórców Astro Bot) jako samodzielną jednostkę.
Druga opcja zakładała program naprawczy. Paradoksalnie, usamodzielnienie Team Asobi może być właśnie realizacją tej drugiej ścieżki - nowym początkiem wyrastającym z "przeciętego pnia" Japan Studio.