Były szef PlayStation szczerze o upadku Sony Japan Studio. To jak przycinanie bonsai

Gry
3259V
Shawn Layden
Łukasz Musialik | 24.10, 16:21

Zamknięcie legendarnego Japan Studio w 2021 roku było dla wielu graczy bolesnym ciosem, ale według byłego szefa PlayStation nie było to niespodziewane wydarzenie. 

W niedawnej wypowiedzi porównał tę decyzję do sztuki przycinania bonsai - czasem trzeba wrócić do podstaw, by umożliwić nowy wzrost.

Dalsza część tekstu pod wideo

Japan Studio, odpowiedzialne za takie kultowe tytuły jak Ape Escape, Legend of Dragoon, Shadow of the Colossus czy Gravity Rush, przez lata kształtowało tożsamość PlayStation. Jednak według byłego szefa, mimo ciężkiej pracy Allana Beckera, studio zmagało się z problemami. "Gdy przez dłuższy czas nie odnosisz sukcesów, zapominasz, jakie to uczucie i jak do niego dążyć" - wyjaśnił.

Decydenci stanęli przed dwoma możliwymi ścieżkami. Wybrali rozwiązanie studia, pozostawiając jedynie Team Asobi (twórców Astro Bot) jako samodzielną jednostkę.

Druga opcja zakładała program naprawczy. Paradoksalnie, usamodzielnienie Team Asobi może być właśnie realizacją tej drugiej ścieżki - nowym początkiem wyrastającym z "przeciętego pnia" Japan Studio.

Źródło: eurogamer.net

Komentarze (40)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper