Microsoft DirectSR z obsługą AMD FidelityFX FSR 3.1 — nowe możliwości dla deweloperów

Technologie
1167V
Microsoft DirectSR
Maciej Zabłocki | 24.10, 15:49

Microsoft wzbogacił swoją technologię DirectSR o wsparcie dla AMD FidelityFX FSR 3.1, otwierając nowe możliwości optymalizacji gier dla deweloperów. Dzięki temu rozwiązaniu twórcy będą mogli jeszcze bardziej poprawić wydajność oraz jakość wizualną swoich produkcji, korzystając z zaawansowanych technik skalowania obrazu oferowanych przez AMD.

DirectSR, uniwersalna platforma skalowania wprowadzona przez Microsoft, od samego początku wspierała różne technologie upscalingu, w tym NVIDIA DLSS i Intel XeSS, co pozwala na dynamiczne przełączanie się między tymi metodami w zależności od zastosowanej karty graficznej. Dodanie wsparcia dla FSR 3.1 znacząco rozszerza możliwości DirectSR, oferując między innymi poprawioną stabilność temporalną, lepsze redukowanie efektu ghostingu oraz wyższą szczegółowość obrazu, co przekłada się na lepszą jakość grafiki bez pogarszania wydajności.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nowa wersja DirectSR jest dostępna w Agility SDK 1.715.1-preview, co oznacza, że twórcy gier mogą już teraz eksperymentować z tą technologią, nie wymagając dodatkowego oprogramowania, jak np. AMD Adrenalin. DirectSR działa na większości dostępnych GPU, choć użytkownicy kart Intel i NVIDIA muszą zaktualizować sterowniki, aby w pełni wykorzystać nowe funkcje.

Czym dokładnie jest DirectSR? Można powiedzieć, że to trochę odpowiednik PSSR

DirectSR to nowa technologia opracowana przez Microsoft, która ujednolica różne techniki skalowania rozdzielczości, takie jak NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS. Jej głównym zadaniem jest zwiększanie rozdzielczości obrazu w grach, co pozwala na uzyskanie wyższej jakości wizualnej bez nadmiernego obciążania sprzętu.

Dzięki DirectSR deweloperzy otrzymują jedno, uniwersalne narzędzie, które umożliwia poprawę grafiki na wszystkich platformach obsługujących DirectX 12, niezależnie od zastosowanego procesora graficznego. Ta technologia upraszcza proces integracji skalowania w grach, zapewniając lepszą wydajność i pożądaną elastyczność.

Źródło: WCCFTech

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper