Star Wars: Project Viking jako spin-off Battlefronta. Co dalej z tym projektem?
Nowe informacje opublikowane przez SWTORStrategies rzucają światło na ambitny projekt Star Wars znany jako "Project Viking".
Okazuje się, że ta anulowana gra, planowana jako spin-off serii Battlefront, miała być czymś znacznie więcej niż kolejną odsłoną strzelanki wieloosobowej.
Po kontrowersyjnym anulowaniu Project Ragtag, autorstwa Amy Hennig, Electronic Arts powierzyło rozwój Vikinga studiu Criterion Games, znanemu z serii Burnout i wcześniejszej pracy przy Star Wars: Battlefront II. We współpracy z EA Vancouver, studio miało stworzyć tytuł startowy dla konsol nowej generacji - PS5 i Xbox Series X|S.
Viking miał połączyć najlepsze elementy gier single-player z epickim rozmachem Battlefronta. Gracze mieli eksplorować otwarty i rozbudowany świat wypełniony licznymi postaciami i wciągającą fabułą, jednocześnie uczestnicząc w bitwach z udziałem wielu jednostek i pojazdów.
Niestety, różnice wizji między Criterion a EA Vancouver oraz problemy z projektowaniem elementów rozgrywki doprowadziły do anulowania projektu w 2019 roku - ironicznie w czasie, gdy Respawn Entertainment odnosiło sukces z Star Wars Jedi: Fallen Order.
Choć wygaśnięcie licencji EA na Star Wars przekreśla szansę na wskrzeszenie Vikinga, a problemy Ubisoftu z Star Wars Outlaws sugerują trudności w tworzeniu gier single-player w tym uniwersum, Project Viking pozostawia nas z pytaniem - co by było gdyby?