Marathon. Bungie potwierdza pierwsze szczegóły i ujawnia, kiedy poznamy kolejne
Marathon żyje! Bungie zabrało głos w sprawie swojej najnowszej produkcji.
Potwierdziły się niedawne plotki. Chociaż Bungie nie jest jeszcze gotowe, by pokazać rozgrywkę z gry Marathon, reżyser Joe Ziegler wyjawił pierwsze szczegóły.
Tak jak spekulowano, studio stworzyło filmik, w którym główny deweloper gry wyjawił, czego należy się po nadchodzącej produkcji. A najnowszy tytuł twórców Destiny 2 to extraction shooter. Gracze będą walczyć z botami kontrolowanymi przez sztuczną inteligencję i innymi osobami o łupy, którymi mogą być bronie, zmieniające statystyki wyposażenie czy narzędzia użytkowe pokroju apteczek, min czy granatów.
Potwierdzono również, że Marathon będzie posiadał system Biegaczy, czyli klas dysponujących indywidualnymi umiejętnościami. Twórca ujawnił szkice postaci, które są określane klarownymi nazwami kodowymi jak Thief, Another i Stealth.
Ziegler ujawnił też, że gra była już testowana przez wiele osób, co miało mieć znaczący wpływ na to, czym będzie ta produkcja. Marathon ma być resetem marki zapoczątkowanej przez produkcję Bungie, która ukazała się pod tym samym tytułem w latach 90. ubiegłego wieku.
To, co robimy z tym światem, polega na tym, że bierzemy wiele znanych elementów, szczególnie związanych z tajemnicami, niesamowitościami i czegoś w rodzaju, jak to ująć, psychologicznego rodzaju upiorności całego IP, jakie istniało wcześniej.
Nakładamy jednak na siebie pewne elementy, które naszym zdaniem naprawdę pomagają ją unowocześnić, a także wprowadzić ją do nowej historii, którą możemy w pewnym sensie uwspółcześnić, oraz nowy świat, który możemy w pewnym sensie aktualizować i zachwycać was wszystkich z biegiem czasu.
Marathon ma doczekać się szerszej prezentacji w połowie 2025 roku i wówczas też odbędą się prawdziwe testy udostępnione graczom. Joe Ziegler nie omieszkał wyjaśnić, dlaczego trzeba będzie jeszcze tyle czekać, ujawniając, na jakim etapie jest obecnie produkcja tego tytułu.
Niektóre rzeczy są nieco bardziej kompletne, jak na przykład nasze środowiska zaczynają łączyć się w naprawdę piękny sposób, czy niektóre z modeli postaci, nad którymi pracowaliśmy. Tak więc zbliżają się do siebie, ale nie są jeszcze w pełni gotowe. Nasze modele wrogów są wciąż na wczesnym etapie rozwoju. Wciąż więc pracujemy nad tym, aby te rzeczy prezentowały się konkretnie, a niektóre z nich wciąż są dopracowywane na bieżąco.
Jest więc trochę za wcześnie, aby pokazać wam to wszystko jako jeden element, ale jak możecie zauważyć, podobnie jak ci, którzy są zaznajomieni z tworzeniem gier, wszystkie te rzeczy są na dobrej drodze.
Mimo to, Marathon można już dodawać do list życzeń na Steamie, Xbox Store i PlayStation Store.