Największy rywal Diablo 4 potrzebuje czasu. Path of Exile 2 zalicza opóźnienie

Gry
4510V
Path of Exile 2
Iza Łęcka | 29.10, 07:38

Blizzard wciąż rozwija Diablo 4, tymczasem twórcy z Grinding Gear Games muszą dopieścić swoje dzieło, dlatego potwierdzili opóźnienie premiery gry we Wczesnym Dostępie. Na przyjemności musimy zaczekać do grudnia.

Path of Exile 2 to bez wątpienia największy nadciągający rywal Diablo 4. Blizzard świętuje sukcesy, ale nie może pozostać obojętny na konkurencję, ponieważ ta może skraść sporą część tortu, zachęcając wielu graczy do PoE II.

Dalsza część tekstu pod wideo

Druga odsłona Path of Exile miała trafić do programu Wczesnego Dostępu już 15 listopada, jednak deweloperzy ogłosili, że potrzebują więcej czasu.

Tym samym Path of Exile 2 zostanie udostępnione na PlayStation 5, Xboksach Series X|S i PC dokładnie 6 grudnia. Czas oczekiwania nie jest duży, jednak może okazać się kluczowy dla studia, które otrzyma dodatkowe dni na wprowadzenie ostatnich poprawek.

Reżyser gry Jonathan Rogers przyznał, że problemem nie jest sama gra lub jej zawartość, ale deweloperzy potrzebują więcej czasu na dopracowanie infrastruktury:

Cześć, jestem Jonathan Rogers, Game Director w Path of Exile II.

Niestety, mam naprawdę złe wieści. Musimy opóźnić wczesny dostęp o trzy tygodnie. Nowa data to 6 grudnia. Bardzo mi przykro z tego powodu. Ludzie planują wolne i tym podobne rzeczy zgodnie z naszymi premierami, ale po prostu musimy to zrobić.

Więc co się stało? Okazuje się, że to nie sama gra jest opóźniona. Chodzi o szereg prac związanych z infrastrukturą po stronie serwera, które zajęły nam znacznie więcej czasu, niż się spodziewaliśmy.

Przedstawiciel studia potwierdził, że istotnym mankamentem okazała się integracja dwóch gier. Studio chce się upewnić, że gracze nie stracą wcześniej kupionych przedmiotów.

Jedną z naszych kluczowych obietnic było to, że wszystkie mikrotransakcje będą działać zarówno w Path of Exile I, jak i II. Aby to osiągnąć, musieliśmy zintegrować systemy kont nie tylko dla Path of Exile I i II, ale także dla konsol. Oznaczało to zmianę wielu rzeczy. Nie tylko musieliśmy stworzyć kilka nowych systemów, ale także upewnić się, że stare dane są z nimi wstecznie kompatybilne.

A kiedy zaczynasz migrować bazy danych, które są tak stare i zawierają tak dużo danych, znajdujesz tam różne dziwne demony. W jaki sposób wiele kont ma tę samą nazwę? W jaki sposób wiele kont otrzymuje ten sam adres e-mail? W jaki sposób wiele kont ma te same identyfikatory Steam ID? Dlaczego nazwa konta tej osoby to po prostu losowy bełkot, którego nie da się nawet rozszyfrować?

Musimy dopracować wszystko do perfekcji, aby nikt nie stracił niczego, za co zapłacił, i aby nikt nie miał uszkodzonego konta. Jednocześnie, ponieważ zmieniamy cały ten kod back-end, musimy przeprowadzić wiele testów obciążeniowych, aby upewnić się, że całość nie padnie, gdy pojawi się ogromna liczba graczy, których spodziewamy się w momencie premiery.

Wierzę, że moglibyśmy dotrzymać pierwotnej daty premiery, ale nie jestem już pewien, czy moglibyśmy to zrobić bez popełnienia błędów. A do takich błędów po prostu nie możemy dopuścić. Mając to na uwadze, zdecydowaliśmy się na opóźnienie.

Teraz to całkowicie moja wina. Po prostu nie zostawiłem wystarczająco dużo czasu, aby upewnić się, że uda nam się to zrobić. I naprawdę mi przykro. To naprawdę boli.

Grinding Gear Games planuje kolejną transmisję, podczas której twórcy przedstawią zawartość Wczesnego Dostępu, więc fani mogą szykować się na masę atrakcji. 

Za około cztery tygodnie odbędzie się transmisja na żywo, podczas której opowiemy o całej zawartości, jakiej można się spodziewać we wczesnym dostępie Path of Exile II. Można to potraktować jak największą zapowiedź, jaką kiedykolwiek zrobiliśmy. Naprawdę nie mogę się doczekać, aby opowiedzieć wam o zawartości endgame, nad którą zespół ciężko pracował. Do tego czasu bardzo dziękuję za wsparcie.

Źródło: Gematsu.com

Komentarze (37)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper