Branża gier zmierza ku przepaści! Były szef PlayStation zna przyczynę i sugeruje rozwiązanie

Gry
2832V
Shawn Layden
Grzegorz Cyga | 30.10, 18:50

W ostatnim czasie Shawn Layden chętnie wypowiada się o aktualnym stanie branży gamingowej. Były szef PlayStation ponownie zabiera głos i zwraca uwagę, w czym leży problem i jak temu zaradzić.

Niedawno były prezes Sony Interactive Entertainment w latach 2014-2019 udzielił redakcji Video Games Chronicle wywiadu, w którym zauważył, że pod kątem rozwoju technologicznego branża dotarła do ściany. Okazuje się, że to niejedyna przyczyna.

Dalsza część tekstu pod wideo

Obecny doradca Tencentu uważa, że budżety gier nie będą zawsze tak wysokie, jak obecnie. Mało tego, były pracownik Sony uważa, że nie każda produkcja potrzebuje ogromnego finansowego zaplecza

Budżety gier nie pozostaną w trzycyfrowych milionach. Powiedzmy, że 20 milionów dolarów. Przy obecnym poziomie umiejętności tworzenia gier... Jest ona wyższa niż 10 lat temu. Mamy pulę talentów, do której możemy sięgnąć z odpowiednim budżetem i pochylić się nad nią w celu uzyskania różnorodności.

Shawn Layden skrytykował również to, że duzi wydawcy ograniczają się do kilku najbardziej dochodowych marek, wyceniają je wysoko, ale nie zwracają uwagę na to, czego chcą gracze. 

Staramy się zachęcić więcej ludzi do grania w gry, ale oczywiście tego nie robią, ponieważ nie są zainteresowani tym, co im dajemy, bo są to kontynuacje rzeczy, którymi nie byli zainteresowani. Nie sądzę, żeby to pozwoliło im przejść przez drzwi. Kiedy stworzenie gry kosztuje 5 milionów dolarów, możesz pobrać 59,99 dolarów, gdy stworzenie gry kosztuje 125 milionów dolarów, pobierasz 59,99 dolarów. Zatem matematyka nie działa. W końcu Twoje strumienie kosztów i przychodów osiągają próg rentowności. To nie jest zdrowy model. Ale społeczność graczy powiedziała, że nie chce płacić więcej niż 60 dolarów za grę. 

To doprowadziło branżę do sytuacji, w której zadajemy sobie pytanie: "Cóż, jak sprawić, by nadal wydawali? Co jest dodatkiem do pobrania? Jakie są mikrotransakcje? Jak zdobyć przepustki bojowe? W jaki sposób sprzedajemy subskrypcje?. Niektórzy podjęli dobre decyzje w tej sprawie. Inni, jak widzieliśmy, tego nie zrobili i widzieliśmy reakcję firm pobierających szalone kwoty za DLC i przepustki sezonowe, które nie przynoszą żadnych korzyści. Myślę więc, że dochodzimy teraz do ściany. Jeśli masz zamiar stworzyć grę AAA za 150 milionów dolarów, będziesz musiał zrobić sequel.

Twoja zdolność do podejmowania ryzyka lub tworzenia gry, o której nikt nigdy wcześniej nie słyszał, przy takich kosztach, staje się bardzo trudna do policzenia. Zwłaszcza, gdy firmy są coraz częściej zarządzane przez dyrektorów finansowych, a nie przez dyrektorów kreatywnych, którzy stają się dyrektorami generalnymi.

Dlatego Shawn Layden uważa, że wydawcy powinni skupić się na inwestycji w gry o średnim budżecie, czyli takim, który jest między sumą przeznaczaną na gry pokroju Grand Theft Auto a małymi tytułami, takimi jak Among Us. Ponadto zasugerował, że twórcy powinni dostarczać bardziej różnorodne produkcje.

Nie róbcie kilku pierwszoosobowych strzelanek typu AA osadzonych w realiach II wojny światowej, to nie wywrze wpływu, ale da nam więcej interesujących możliwości. Dajcie mi więcej rzeczy, takich jak Firewatch, tego typu gry.

Źródło: VGC

Komentarze (56)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper