Wiedźmin 4 może wpłynąć na jeden z ambitnych celów CD Projektu. Kiedy możliwa premiera?
Polski gigant branży gier wideo przygotowuje się na aktywne lata. CD Projekt dąży do osiągnięcia ogromnych zysków.
Przed CD Projektem i CD Projekt RED niezwykle intensywne miesiące. Polski producent gier pracuje nad kilkoma produkcjami, do których należy między innymi nowa część w wiedźmińskiej sadze czy też sequel Cyberpunka 2077 – dlatego najbliższe lata nie tylko będą skoncentrowane na dostarczeniu jak najlepszych gier, ale również... coraz większych zyskach.
W najbliższych miesiącach w polskiej spółce dojdzie do zmian na najwyższych szczeblach – po ogłoszeniu rezygnacji z pełnienia funkcji członka zarządu CD Projektu Adam Kiciński będzie kandydował do rady nadzorczej, w której znajdzie się także więcej specjalistek.
To jednak nie koniec. Zarząd firmy na najbliższym Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu zaproponuje nowy cel motywacyjny na najbliższe lata – uzyskanie przez przedsiębiorstwo zysku netto na poziomie 4 mld złotych. Bloomberg wskazuje, że według analityków w okresie od 2025 do 2028 roku polski gigant branży może odnotować około 3 mld zysku.
Zarząd CD PROJEKT zaproponował dziś ambitny cel zysków na transzę Programu Motywacyjnego na lata 2025-2028. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez osiągnięcie skumulowanego zysku netto w wysokości 4 mld zł. Głosowanie nad propozycją odbędzie się na nadchodzącym Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu w dniu 28 listopada.
Today, CD PROJEKT’s Management Board proposed an ambitious earnings goal for the 2025-2028 tranche of the Incentive Program. This goal will be achieved by reaching a cumulative net profit of 4 billion PLN.
— CD PROJEKT IR (@CDPROJEKTRED_IR) October 31, 2024
The proposal will be voted on at the upcoming Extraordinary General…
Oczywiście obroty CD Projektu będą uzależnione od premier nadciągających produkcji – zwiększone przychody będą bezsprzecznie związane chociażby z wydaniem Wiedźmina 4. Założony przez polską firmę cel, który będzie jeszcze przegłosowany, może więc sugerować, że do końca 2028 roku powinniśmy spodziewać się debiutu dużej, nowej gry AAA stworzonej przez Polaków. W sierpniowej sesji pytań i odpowiedzi przedstawiciele studia wskazywali, że czas "od momentu rozpoczęcia produkcji do momentu premiery" wobec większości ich projektów wynosił około 4-5 lat.
Na początku tygodnia wspominaliśmy, że Michał Nowakowski już nie może się doczekać, by „opowiedzieć, co przyniesie przyszłość”.