Sony i PlayStation oskarżone o monopol. Ostatnia decyzja może mieć poważne skutki

Gry
3759V
PlayStation Studios
Mateusz Kucharski | 31.10, 16:44

Zamknięcie studiów deweloperskich zostało potępione przez CWA. Zdaniem związku działanie to wzmacnia monopol Sony i PlayStation. Sprawa ma trafić do odpowiednich organów.

Niedawno branżę obiegła informacja o końcu dla Concord oraz ich twórców. Sony przejęło Firewalk w 2023 roku, a 29 października ogłoszono, iż studio zostanie zamknięte. Nie była to jedyna decyzja japońskiej korporacji. Hermen Hulst potwierdził również likwidację Neon Koi, czyli zespołu, który miał być ważną częścią sektora gier mobilnych PlayStation. Neon Koi nie zdołało wydać żadnej gry.

Dalsza część tekstu pod wideo

Duża część społeczności chwaliła decyzję o zamknięciu Firewalk, lecz nie wszyscy podzielają ten entuzjazm. CWA (Communications Workers of America) to największy związek zawodowy w Stanach Zjednoczonych, który zrzesza pracowników komunikacji i mediów. CWA ostro skrytykowało PlayStation za zamknięcie powyższych studiów. O sytuacji poinformował serwis Game Developer:

Negocjacje zbiorowe nie tylko zapewniają pracownikom miejsce przy stole negocjacyjnym w celu ustalenia sprawiedliwego wynagrodzenia, ale także daje głos w miejscu pracy, aby mieć wpływ na to, w jaki sposób redukcje zatrudnienia wpłyną na pracowników. Decyzja Sony o rozwiązaniu studiów z ich zamkniętego ekosystemu, zamiast tworzenia gier, które muszą rywalizować na bardzo zróżnicowanym i konkurencyjnym rynku gier mobilnych, powinna być sygnałem ostrzegawczym o interesach Sony w umacnianiu swojej monopolistycznej pozycji w branży gier wideo

CWA informuje, że nie zostawi tak tej sprawy i zawiadomi odpowiednie organy.

CWA planuje zgłosić antykonkurencyjne skutki rosnącej siły monopolistycznej Sony odpowiednim organom regulacyjnym, decydentom i zainteresowanym stronom.

Czy będzie to niosło za sobą jakieś poważne konsekwencje? Tego nie wiadomo. Obecna sytuacja w branży jest bardzo trudna i wiele korporacji decyduje się na spore cięcia. W przypadku Firewalk głównym powodem były fatalne wyniki.

Źródło: Game Developer

Komentarze (99)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper