Sega ujawnia wyniki swoich flagowych marek. Firma uważa, że odniosły one sukces dzięki jednej rzeczy
Sega to już nie tylko Sonic czy Virtua Fighter. Aktualnie do grona najbardziej dochodowych marek wydawcy należą serie Persona i Like a Dragon. Firma ujawniła nowe statystyki i podała powód, dla którego cieszą się one dużym zainteresowaniem.
Sega opublikowała roczny raport finansowy, który dotyczy wyników wypracowanych w fiskalnym roku 2024. Wynika z niego, że szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyły się gry przygotowywane przez Atlusa i Ryu Ga Gotoku Studio.
Z raportu, który obejmuje cyfrową i fizyczną dystrybucję, wynika, że blisko dwudziestoletnia marka rozwijana przez RGG Studio sprzedała już łącznie 27 700 000 egzemplarzy gier na całym świecie. Natomiast Persona może się pochwalić liczbą 23 500 000 sprzedanych kopii. Warto zauważyć, że za sprzedaż ponad 10 milionów sztuk odpowiada Persona 5 i jej liczne spin-offy. Firma odnotowała także, że do tego wyniku w ostatnim czasie przyczynił się również remake cenionej odsłony, Persona 3 Reload.
Jednak zdaniem Segi za wzmożone zainteresowanie kolejnymi grami z serii Persona i Like a Dragon jest to, że te tytuły ukazują się w dniu premiery na kilku platformach jednocześnie. Ponadto istotne jest też to, że gry te trafiają w tym samym czasie do graczy na całym świecie, co jeszcze kilka lat temu nie miało miejsca, ponieważ pierwszeństwo mieli fani z Azji, a dopiero po jakimś czasie kolejne części trafiały na Zachód. Natomiast aktualnie Sega chce poszerzać swoje grono odbiorców, dlatego też coraz mocniej inwestuje w rynek mobilny oraz adaptacje, które trafiają do kin oraz na platformy streamingowe jak Amazon Prime Video.