Netflix dokręca śrubę. Masz czas do 1 grudnia
Netflix zapowiedział znaczące zmiany w swojej ofercie. Już niedługo jedna z najpopularniejszych i największych platform streamingowych na świecie pozbędzie się praktycznie wszystkich interaktywnych produkcji.
Od 1 grudnia gigant usunie większość tego typu treści, pozostawiając jedynie cztery najpopularniejsze tytuły: "Black Mirror: Bandersnatch", "Unbreakable Kimmy Schmidt: Kimmy vs. the Reverend", "Ranveer vs. Wild with Bear Grylls" oraz "You vs. Wild".
Z platformy zniknie wiele programów interaktywnych, w tym popularne serie. Netflix był praktycznie liderem pod względem ilości tytułów, które w sposób czynny angażują widza w to co dzieje się na ekranie.
Ta decyzja sygnalizuje wyraźną zmianę strategii. Platforma jeszcze niedawno deklarowała chęć masowych inwestycji w treści interaktywne. Po niedawnym ogłoszeniu podwyżki cen abonamentów coś się jednak zmieniło.
Pozostawione cztery produkcje to te cieszące się największą popularnością wśród widzów. Reszta nie spotkała się z oczekiwanym odzewem, a niektóre nawet nie doczekały się międzynarodowej dystrybucji - np. w Polsce.
Decyzja ta budzi pytania o przyszłość innych eksperymentalnych sekcji w katalogu Netflixa, szczególnie w kontekście niedawnego zamknięcia Team Blue - studia triple-A, w którym pracowali doświadczeni programiści z zespołów odpowiedzialnych za "Halo" i "God of War".