Najsłabsza konsola z animacją lepszą od PS5 i XSX. Analiza grafiki w Monster Hunter Wilds
Beta Monster Hunter Wilds okazała się gigantycznym sukcesem. Tylko na Steam w zabawie uczestniczyło w szczycie prawie 500 tysięcy osób, a trzeba pamiętać, że gameplay sprawdzaliśmy też na konsolach.
Warto przyjrzeć się, jak Monster Hunter Wilds działa właśnie na PS5, XSX oraz XSS. Filmik z porównaniem bety na tych platformach przygotowała redakcja OpenSurprise, a filmik czeka na was poniżej.
W największym skrócie: szału graficznego nie ma. Gra niestety nie wygląda o wiele lepiej niż ostatnia odsłona marki w związku z niską rozdzielczością natywną (zmienianą dynamicznie). W żadnym ustawieniu na konsolach Monster Hunter Wilds nie działa przy tym w stabilnych 60 klatkach na sekundę. Na PS5 i XSX bawimy się w priorytecie wydajności w okolicach 53-55 fps.
Jeśli chodzi o moduł 30 fps, to Xbox Series X generuje praktycznie identyczny framerate, jak PS5. Nieco wyższą animację od PS5 i XSX uzyskujemy natomiast na XSS (ok. 34-35 klatek na sekundę), dzięki obniżonej rozdzielczości natywnej względem mocniejszych konsol.
Generalnie można powiedzieć, że Monster Hunter Wilds wymaga jeszcze sporych optymalizacji na konsolach. Capcom ma na szczęście jeszcze trochę czasu do premiery w lutym, więc możliwe, że doczekamy się tutaj wielu poprawek.