80 FPS i jakość lepsza niż natywne 4K. Imponujące możliwości nowej technologii Sony

Gry
4715V
Stellar Blade
Mateusz Kucharski | Dzisiaj, 16:44

To zdecydowanie jeden z najmocniejszych atutów PlayStation 5 Pro. Implementacja Playstation Spectral Super Resolution w Stellar Blade jest imponująca i naprawia większość problemów graficznych.

Podczas prezentacji PS5 Pro poświęcono sporo czasu na omówienie nowej technologii upscalingu. Dzięki Playstation Spectral Super Resolution otrzymujemy lepszą jakość obrazu przy niższej rozdzielczości bazowej. Taka przynajmniej jest zasada działania. Pierwsze porównania pokazały, że efekty są naprawdę niezłe, choć jest też miejsce do poprawy. W Alan Wake 2 możemy zauważyć artefakty wynikające z upscalingu, ale Stellar Blade to wzorowy przykład implementacji PSSR.

Dalsza część tekstu pod wideo

Digital Foundry sprawdziło działanie nowej technologii w grze od Shift-Up. Stellar Blade to tytuł, który doskonale obrazuje potencjał Playstation Spectral Super Resolution. Na PS5 Pro otrzymujemy dwa tryby graficzne - Pro oraz Pro Max. Co ciekawe, to właśnie ten pierwszy ma być zdecydowanie lepszym rozwiązaniem.

Pro Mode to tryb wykorzystujący PSSR, dzięki czemu obraz jest skalowany do wyższych wartości, a liczba FPS znacząco rośnie. Stellar Blade działa wówczas w 80 klatkach (konieczny jest ekran 120Hz z VRR. W przeciwnym razie otrzymujemy 60 FPS). Ponadto PSSR eliminuje szum oraz ziarno widoczne na bazowej konsoli.

Drugi tryb (Pro Max) wykorzystuje natywną rozdzielczość 4K, lecz ogólna jakość jest gorsza niż w przypadku trybu Pro z PSSR! Dodatkowo Stellar Blade działa w 50 FPS, a obraz jest niestabilny (przez TAA). Digital Foundry zaleca granie na zwykłej opcji Pro. John Linneman twierdzi, że to "gigantyczny skok jakości".

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Stellar Blade.

Źródło: Digital Foundry

Komentarze (148)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper