NVIDIA wprowadza limity godzinowe dla GeForce NOW, a gracze reagują na to mocną krytyką

Technologie
2265V
GeForce Now
Maciej Zabłocki | 08.11, 14:40

NVIDIA ogłosiła istotne zmiany w swojej usłudze GeForce NOW, które wprowadzą limity czasowe w zależności od wykupionego abonamentu. To spotkało się z wyraźnym niezadowoleniem ze strony użytkowników.

W ramach nowej struktury cenowej, plan "Priority" został przemianowany na plan "Performance", oferujący streaming w jakości 1440p za 54 zł miesięcznie. Z kolei plan Ultimate, zapewniający jakość 4K, kosztuje 19,99 USD miesięcznie (około 18,53 EUR lub 15,42 GBP).

Dalsza część tekstu pod wideo

Największym kontrowersyjnym elementem zmian są jednak limity miesięcznego czasu gry – użytkownicy planu Performance, podobnie jak wcześniej, będą mieli dostęp do sesji trwających maksymalnie 6 godzin, podczas gdy członkowie planu Ultimate będą mogli grać do 8 godzin na jedną sesję. Niezależnie od planu, wprowadzono także ogólny miesięczny limit wynoszący 100 godzin.

NVIDIA pozwala na przeniesienie do 15 niewykorzystanych godzin do następnego miesiąca, jednak limity sesji pozostają niezmienione. Jeśli gracz przekroczy swój limit czasowy, będzie musiał wykupić dodatkowe godziny – koszt pakietu 15 godzin wynosi 14,99 zł dla planu Performance oraz 29,99 zł (około 5,56 EUR lub 4,62 GBP) dla planu Ultimate.

Dla aktywnych członków (do na 31 grudnia 2024) NVIDIA przewidziała pewien bonus – nieograniczony czas gry przez cały rok, aż do stycznia 2026 roku. Subskrypcje założycielskie nadal zapewniają nielimitowany czas gry na stałe, o ile członkostwo jest aktywne bez przerwy. Pisaliśmy o tym wczoraj. Nie trzeba było długo czekać na reakcje użytkowników.

W odpowiedzi na falę krytyki, NVIDIA stwierdziła, że „limit czasowy komfortowo mieści się w ramach potrzeb 94% użytkowników, którzy zazwyczaj korzystają z usługi w tym zakresie”. Jednak reakcje użytkowników na platformach społecznościowych, takich jak Reddit i X, są pełne krytyki – wielu graczy apeluje do firmy o ponowne rozważenie decyzji, wyrażając gotowość do dopłaty, byle tylko utrzymać nielimitowany czas gry.

Dane Statista pokazują, że w USA aż 28% osób gra od 1 do 5 godzin dziennie, 17% spędza na grach od 6 do 10 godzin, a 10% poświęca im od 11 do 15 godzin. Warto przy tym zauważyć, że rozgrywka w trybach kampanii dla wielu gier wymaga znacznie więcej czasu – przykładowo, kampania w najnowszym Call of Duty: Black Ops 6 trwa około 8 godzin, a dla fanów pełnego ukończenia zajmuje do 11 godzin. Z kolei Silent Hill 2 zajmuje około 15,5 godziny, Baldur’s Gate 3 aż do 68 godzin, a Elden Ring może zająć graczom ponad 60 godzin. Nie mówiąc już o grach sieciowych, w które można grać i po 200 godzin miesięcznie. 

Dla większości graczy perspektywa „racjonowania” czasu gry nie jest atrakcyjna. Usługi streamingowe powinny zapewniać swobodę zanurzenia się w rozgrywce, bez konieczności ciągłego sprawdzania zegara – tymczasem nowe limity wprowadzają dokładnie odwrotny efekt.

Dajcie znać w komentarzach, co o tym myślicie! 

Źródło: Notebookcheck

Komentarze (117)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper