God of War Ragnarok na PS5 i PS5 Pro. Czy różnice są aż tak widoczne?

Gry
4384V
God of War Ragnarok
Łukasz Musialik | 11.11, 15:33

Kanał ElAnalistaDeBits opublikował porównanie wideo przedstawiające różnice w działaniu God of War: Ragnarok na standardowej konsoli PS5 z jej mocniejszą wersją PS5 Pro.

W trybie wydajności na PS5 gra działa w rozdzielczości 1800p uzyskując 60 klatek na sekundę. Natomiast PS5 Pro oferuje nowy tryb, który uzyskuje skalowalne 2160p zachowując stabilne 60 FPS-ów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sytuacja zmienia się w trybach z odblokowaną liczbą klatek na sekundę, przeznaczonych dla ekranów 120 Hz. Tutaj gracze mogą wybrać opcję TAA lub PSSR. Choć PlayStation Spectral Super Resolution zapewnia nieco lepszą jakość, to niesie ze sobą również pewne spadki - średnio o 10 klatek na sekundę, praktycznie niezauważalnych w 60 Hz. 

PSSR powoduje jednak pewne artefakty wizualne w niektórych obszarach, takich jak odbicia lub broda Kratosa. W PS5 Pro w trybie jakości z TAA osiągane są wartości 50-60 klatek na sekundę, a z PSSR 45-50 FPS-ów. Natomiast tryb wydajności z TAA pozwala uzyskać 100-110 FPS-ów - przy PSSR 90-100 FPS-ów. Wreszcie, w trybie PS5 Pro z TAA liczba klatek wynosi około 80-90, a z PSSR spada do 70-80 FPS-ów.

Biorąc pod uwagę niewielkie różnice między trybem jakości i wydajności, ElAnalistaDeBits sugeruje, że najlepszym wyborem będzie wybrać ten drugi z aktywowanym TAA, który pozwala uzyskać nawet 120 klatek na sekundę (w niewielu momentach), przy niewielkiej stracie jakości obrazu.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do God of War: Ragnarok.

Źródło: ElAnalistaDeBits

Komentarze (102)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper