Reklama

LEGO Horizon Adventures zachwyca szczegółami. Wiemy, jak odtworzono piękno gry PlayStation za pomocą klocków

Gry
1685V
LEGO Horizon Adventures - świat z klocków LEGO
Grzegorz Cyga | 11.11, 18:25

LEGO Horizon Adventures to próba ukazania historii Aloy i opanowanego przez maszyny świata za pomocą klocków LEGO. Teraz gracze, którzy czekają na grę, mogą zobaczyć, jak on powstał krok po kroku.

Już 14 listopada użytkownicy PlayStation 5, Nintendo Switch będą mogli wraz ze swoimi pociechami poznawać Aloy, protagonistkę gier z serii Horizon, która jest tworzona przez Guerilla Games. Z kolei nową produkcję, która ukazuje uniwersum w formie klocków LEGO przygotowało Studio Gobo. Deweloperzy postanowili zdradzić kulisy swojej pracy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nie jest oczywiście tajemnicą, że wszystko zostało stworzone za pomocą prawdziwych klocków LEGO. Dzięki temu fani będą mogli odwzorować wszystko, co zobaczą w grze, jeśli tylko będą posiadać odpowiednie elementy. Jednak aby powstała gra, Studio Gobo musiało współpracować również z oryginalnymi twórcami. Dyrektor artystyczny w Guerilla Games, Roy Postma wyjawił, jak wyglądał początek prac. 

Zaczęliśmy w bardzo realistyczny sposób, od odbudowania oryginalnych budynków Starego Świata z gier Horizon... Potem ktoś wkradł się do oficjalnego zestawu LEGO w tle, wydaje mi się, że to była stacja benzynowa LEGO, a my patrzyliśmy na to i mowiliśmy "ach, to może działać, to jest fajne!". To miało sens, że Stary Świat jest naszym światem LEGO.

Oba studia musiały ze sobą pracować nie tylko przy kwestiach artystycznych, ale też przy projektowaniu maszyn i ich animacji, co przyznali kierownik produkcji ze Studia Gobo, Toño Gonzalaz, dyrektorka ds. designu w Guerilla, Stephane Varrault.

W trakcie prac nad grą zaczęliśmy od wyobrażenia sobie, jak wyglądałaby wersja każdej maszyny z klocków LEGO.

W przypadku każdej maszyny przyjrzeliśmy się cechom, temu, jak będzie się zachowywać w grze i jak możemy sprawić, by działała najlepiej ze wszystkimi klockami LEGO?

Wszystkie maszyny mają swoje własne, niepowtarzalne, specyficzne osobowości i ataki, które wykonują. Bardzo się od siebie różnią, więc kiedy gracze walczą z ich kombinacjami, tworzy to naprawdę interesującą, zwariowaną, zabawną i kreatywną walkę.

W przypadku Shell-Walker wszystko sprowadzało się do jego osobowości. Zawsze stara się bronić swojego ładunku, więc w ostatecznym rozrachunku sprawia wrażenie wrednej, defensywnej maszyny, ale jednocześnie w zabawny sposób

Kierownik kreatywny z grupy LEGO zauważył, że pod pewnymi względami praca obu zespołów była podobna.

Chcieliśmy odtworzyć maszynę tak szczegółowo, jak to tylko możliwe, więc zaczynasz od szkieletu maszyny, a następnie dodajesz do niej wszystkie szczegóły. W ten sam sposób Guerrilla tworzy swoje własne maszyny: mają szkielet, a następnie dodają do tego całe opancerzenie i wszystko, co się na tym znajduje.

Deweloperzy mieli również na uwadze to, że dla graczy ważny jest element personalizacji.

Jednym z naszych głównych filarów w grze jest wolność gracza, dlatego stworzyliśmy systemy, w których żadna walka nie jest taka sama, ale także dlatego chcieliśmy zapewnić naprawdę otwarte sposoby dostosowywania postaci i świata. Na przykład bardzo chcieliśmy, aby Serce Matki było odzwierciedleniem kreatywności graczy, którzy chcą odtworzyć wioskę swoich marzeń.

Z tego powodu został opracowany system, który nawiązuje do oryginalnej gry, zestawów LEGO oraz innych produkcji PlayStation, co według starszej producentki, Kat Woolley może wpłynąć na klimat cutscenki czy rozmowy między postaciami.

Bierze to, co czasami może być całkiem poważnymi rozmowami i sprawia, że stają się po prostu śmieszne, jeśli jesteś przebrany za świnię lub za lamę. Gdy tylko zdaliśmy sobie sprawę, że opcje personalizacji nadal wydają się kwintesencją doświadczenia Horizon i że działają w świecie gry, sprawiliśmy, że poczuliśmy większą swobodę i frajdę.

Najważniejszym jednak celem było stworzenie gry, która najlepsze odczucia zapewnia podczas kooperacji.

Chcieliśmy, aby gracze grali razem i razem wpadali w kłopoty. Możliwość spotykania się, czy to przy tym samym telewizorze, czy online, sprawia, że jesteście teraz dwoma graczami, dwoma aktorami w tym samym świecie, który reaguje na wasze polecenia i działania, więc był to idealny dodatek, który sprawił, że to doświadczenie zabłysło.

Źródło: PlayStation Blog

Komentarze (23)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper