Nie każda gra Xbox Game Studios będzie miała DLC. Phil Spencer nie chce żerować na fanach

Gry
871V
Phil Spencer
Grzegorz Cyga | 13.11, 22:22

Powoli widać skutki zakupów, których Microsoft dokonał, aby zapewnić posiadaczom konsol, komputerów i abonamentów Xbox Game Pass niezapomniane wrażenia, które skłonią ich do bycia częścią ekosystemu Xbox i inwestowania w subskrypcje. Jednakże Phil Spencer nie zamierza wykorzystywać graczy.

Phil Spencer udzielił kolejnego ciekawego wywiadu, który odnosi się do przyszłości Xboksa i Microsoftu. Tym razem szef Microsoft Gaming porozmawiał z Gamefile.

Dalsza część tekstu pod wideo

Redaktor Stephen Totilo postanowił odejść od tematu strategii biznesowej, a skupić się na tym, co najważniejsze, czyli grach i ich rozwoju. W tym roku Microsoft dostarczył na rynek wiele nowych produkcji, które mogły skłonić niejednego gracza do subskrypcji usługi Xbox Game Pass lub kupna konsoli. 

Aczkolwiek zauważył, że jednymi z ważniejszych premier w tym roku były rozszerzenia do obecnych już na rynku gier takich jak Diablo IV, World of Warcraft czy Starfield. Dlatego Totilo spytał, czy jest to początek strategii na pozyskiwanie pieniędzy w przypadku gier, które trafiają do Xbox Game Pass. Phil Spencer odparł, że nie ma odgórnego polecenia, a on sam nie jest zwolennikiem rozszerzeń, które wyglądają jak wcześniej wycięta zawartość.

To naprawdę zależy od twórców, jaki mają plan na swoje historie. Myślę, że to dla nas świetny sposób na ponowne zaangażowanie graczy, którym wygasła subskrypcja.

Nie lubię rozszerzeń, które są manipulacyjne. Chcę, żeby to miało unikalny punkt widzenia. Nie chcę, żeby to był trzeci poziom, który wyciąłeś przed premierą.

Za przykład Spencer podał Starfield: Shattered Space, który ukazał się rok po premierze podstawowej gry.

Todd i ja rozmawialiśmy o Shattered Space. Starfield to gra, w którą włożyłem mnóstwo godzin i naprawdę ją uwielbiam, ale mieli to coś, że dodawali funkcje przez cały rok, a potem mieli dodatek. Myślę, że niektóre z opinii na temat rozszerzenia są takie: "Chcieliśmy więcej funkcji". A on na to: "No cóż, powinniśmy byli poczekać z udostępnieniem pojazdu naziemnego?".

Dlatego Phil Spencer stwierdził, że nie każda gra od Xbox Game Studios będzie miała DLC.

Myślę więc, że starasz się zestroić wysiłek związany z rozwojem wpływ rozszerzenia. I myślę, że zawsze będzie równowaga w zarządzaniu grą z miesiąca na miesiąc. Ale nie każda będzie posiadała rozszerzeń.

Źródło: Gamefile.news

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper