Czy Apple wprowadzi na rynek Apple Ring? Prezes firmy Oura ma ciekawe spostrzeżenie na ten temat
Apple, pod przewodnictwem Tima Cooka, z sukcesem wkroczyło na rynek smartwatchy, oferując funkcje zdrowotne, które nie tylko ratują życie, ale także inspirują użytkowników do zmiany stylu życia. Dzięki takim funkcjom oraz wprowadzeniu podobnych rozwiązań zdrowotnych w drugiej generacji AirPods Pro, wydaje się, że firma może rozważać nowe kategorie urządzeń, takie jak inteligentny pierścień.
Jednakże, zdaniem CEO Oura, Toma Hale’a, Apple nie wejdzie na ten rynek – produkcja inteligentnych pierścieni jest trudna, a sukces tego urządzenia mógłby zaszkodzić sprzedaży Apple Watch. W rozmowie z CNBC podczas Web Summit w Lizbonie, Hale wyjaśnił, że Apple „nie jest przekonane” do wartości posiadania pierścienia i zegarka na tej samej ręce. Samsung, który stanowi największą konkurencję Apple na rynku smartfonów, niedawno zaprezentował Galaxy Ring, który uzupełnia ofertę zegarków Galaxy Watch.
„Myślę, że Apple nie widzi wartości w posiadaniu pierścienia i zegarka razem i nie zamierza podważać pozycji Apple Watch. Podejrzewam, że uważnie obserwują Samsunga czy nas, ale niełatwo jest stworzyć ten typ urządzenia” – powiedział Hale.
Chociaż Apple z pewnością nie rozwija aktywnie inteligentnego pierścienia, nie można wykluczyć, że różne prototypy są testowane za zamkniętymi drzwiami. Na razie jednak traktowane są jako idea, a nie kategoria produktów, nad którą firma pracuje na poważnie. Apple wielokrotnie wkraczało na nowe rynki znacznie później od konkurencji, często powodując znaczną nerwowość u swoich rywali.
Przykładem może być wprowadzenie AirTags, kiedy to CEO Tile, CJ Prober, zwrócił się do Kongresu USA, oskarżając Apple o ograniczenie konkurencji. Być może, jeśli Apple faktycznie stworzy swój własny inteligentny pierścień, Hale również będzie miał coś do powiedzenia na ten temat.