Lords of the Fallen na PS5 Pro dorównuje najwyższym ustawieniom z PC – potwierdza deweloper
Lords of the Fallen, stworzony przez studio HexWorks, kilka dni temu otrzymał aktualizację dostosowującą grę do możliwości PlayStation 5 Pro. Według Eduarda Gonzaleza, głównego programisty, wersja na PS5 Pro pod względem graficznym jest porównywalna do tej z PC (uwzględniając najwyższe ustawienia).
Eduard Gonzalez przyznał, w wywiadzie dla serwisu Wccftech, że PS5 Pro to wyjątkowy sprzęt, przewyższający bazowy model pod każdym względem - szybsze GPU, ulepszony ray tracing oraz wsparcie AI (uczenie maszynowe).
W Lords of the Fallen na PS5 Pro dostępne są dwa tryby graficzne:
- Tryb Wydajności: oferuje płynne 60 klatek na sekundę przy rozdzielczości 4K (upscalowanej z 1440p), z wyraźniejszymi detalami i ulepszonymi teksturami postaci oraz otoczenia
- Tryb Jakości: zapewnia natywną rozdzielczość 4K przy stabilnych 30 klatkach na sekundę, prezentując szczegółowe lokacje w Axiom i Umbral
Warto zauważyć, że gra na PS5 Pro nie korzysta z technologii PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), a zamiast tego wykorzystuje własną metodę upscalingu opartą na Unreal Engine 5.
Programista zaznaczył też, że PSSR oferuje jakość porównywalną z technologiami takimi jak NVIDIA DLSS, AMD FSR czy Intel XeSS, ale zintegrowana metoda upscalingu w Unreal Engine 5 jest również świetna.
Porównując koszt budowy komputera o podobnych parametrach do PS5 Pro, Gonzalez stwierdza, że byłby on znacznie wyższy. Dlatego PS5 Pro stanowi atrakcyjną opcję dla graczy pragnących doświadczyć najwyższej jakości grafiki bez konieczności inwestowania w drogi sprzęt komputerowy.
Niemniej warto sprawdzić konfigurację PC, która ma porównywalną wydajność co nowa konsola Sony - tzw. PS5 Pro Killer.