Alan Wake 2 wykorzystuje potencjał PS5 Pro? Najnowsza analiza nie pozostawia złudzeń
Digital Foundry opublikowało techniczną analizę gry Alan Wake 2 na PS5 Pro, oceniając, jak najnowsza konsola Sony radzi sobie z tytułem od Remedy Entertainment.
Wyniki były dość mieszane – choć wprowadzono kilka ważnych ulepszeń, nie obyło się bez kompromisów.
Na PS5 Pro Alan Wake 2 zyskał ray tracing, którego nie było na standardowej PS5, a także zastosowanie technologii PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) zamiast FSR 2 do upscalingu obrazu.
Natywna rozdzielczość została nieznacznie obniżona z 1270p do 1224p. W dynamicznych scenach efekt jest satysfakcjonujący, jednak w statycznych obrazach pojawiają się niedoskonałości, co uwypukla ograniczenia PSSR lub kiepską optymalizację dewelopera. Tryb jakości na PS5 Pro oferuje bardziej stabilny, choć wciąż nie idealny klatkaż. Natomiast tryb wydajności nie przynosi oczekiwanych zmian, a nawet ma problemy z płynnością.
Digital Foundry zauważa, że choć PSSR jest krokiem naprzód, nadal ustępuje technologii DLSS z PC, szczególnie w zakresie stabilności i detali. Wydajność PS5 Pro jest również nieco niższa niż oczekiwano – gra działa wolniej niż na kartach RTX 3070 i 4070, co może wskazywać na pewne ograniczenia sprzętu Sony.
Podsumowując, Alan Wake 2 na PS5 Pro daje imponujący pokaz ray tracingu, ale z pewnymi kompromisami w wydajności i jakości obrazu.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Alan Wake II.