Agent 47 trafi na PSVR2 później niż zakładano. Hitman: World of Assasination z nową datą premiery
Hitman: World of Assasination to kolejna duża produkcja, która doczeka się konwersji na PlayStation VR2. Niestety, fani będą musieli na nią trochę poczekać.
Seria Hitman od dłuższego czasu romansuje z rynkiem VR i również Hitman World of Assasination doczeka się swojej konwersji. We wrześniu dowiedzieliśmy się, że pozycja od IO Interactive zmierza na PlayStation VR2, teraz okazuje się, że nie stanie się to w najbliższym czasie.
Pierwotnie premiera była planowana na grudzień 2024, lecz deweloperzy zdecydowali się przełożyć ją na 27 marca 2025 roku. Niewykluczone, że twórcy nie chcą powtórzyć kłopotliwej sytuacji z Hitman 3 VR: Reload, ponieważ na łamach PlayStation Blog ujawnili, że chcą doprowadzić produkcję do stanu, który będzie odpowiadał wysokim oczekiwaniom graczy.
Decyzja o przesunięciu daty premiery nie została podjęta pochopnie; Wiemy, że było duże zapotrzebowanie na wprowadzenie Hitmana na PS VR2 i byliśmy podekscytowani, widząc świetne przyjęcie po ogłoszeniu. W związku z tym naszym priorytetem zawsze pozostanie dostarczanie niesamowitych wrażeń, które spełniają wysokie standardy, których oczekują nasi gracze. Dodatkowy czas pozwoli naszemu zespołowi nie tylko dopracować grę, upewniając się, że każdy aspekt jest dopracowany, wciągający i płynny, ale także dodać kilka dodatków, które naprawdę chcieliśmy uwzględnić w tej wersji na PS VR2, takich jak aktywne przeładowywanie.
IO Interactive zapewnia jednak, że w PlayStation VR2 będzie można rozegrać całą kampanię, która rozgrywa się w 20 unikalnych lokacjach znanych z najnowszej trylogii o Agencie 47, który przy pomocy ponad 100 broni i przedmiotów będzie mógł realizować postawione cele w nieskończoność. Oprócz tego Hitman: World of Assasination ma mieć dedykowane usprawnienia w postaci posługiwania się dwoma pistoletami, opartej na fizyce mechanicę przebierania się czy aktywnym przeładowaniu. Zmieniony został również sposób interakcji z obiektami.
Zamiast po prostu naciskać przycisk, aby wywołać zdarzenia, gracze muszą fizycznie naśladować działania, takie jak włączanie i wyłączanie telewizora przez dotknięcie ekranu, hakowanie nagrań z kamer CCTV przez stukanie w klawiaturę lub zatruwanie szklanki poprzez przytrzymanie i upuszczenie na nią fiolki. Ta funkcja rozciąga się na otwieranie drzwi, tworząc płynniejsze i bardziej naturalne interakcje. Co więcej, przedmioty związane z zadaniami pozostają teraz fizyczne i można je przeglądać w ręku, co pozwala graczom na korzystanie z nich bezpośrednio w stałych elementach – na przykład przesuwając kartę dostępu lub przekręcając zamek w drzwiach.
Na stronie PlayStation Blog można znaleźć kilka krótkich animacji prezentujących nowe mechaniki.