Hellblade 2 na PlayStation? Tak, można już "grać"
Na początku warto podkreślić, że Senua’s Saga: Hellblade II nie jest kolejnym ekskluzywnym tytułem Xboksa, który trafił na PlayStation — przynajmniej nie w sposób oficjalny.
Jednak dzięki scenie moderskiej i programiście o pseudonimie Lapy, posiadacze zmodyfikowanych konsol PS4 mogą teraz “doświadczyć” gry w zupełnie nowy sposób. Nie jest to natywny port, ale „symulowany gameplay”, oparty na sekwencjach QTE. Jak to działa?
Hellblade 2 for #PS4
— Lapy (@Lapy05575948) November 11, 2024
- this is just a hombrew game to enjoy the story with a simulated gameplay.
- you have to copy the HB2 folder to /data/https://t.co/kdKx7D7lpp
- pkg herehttps://t.co/DURrD6Ax3l
thanks to all beta testers 🥰 pic.twitter.com/ES0fSPhn0n
Lapy, twórca znany w społeczności homebrew, zaprezentował swój projekt oparty na mechanice, którą wcześniej wykorzystał w „Edge of Tomorrow”. Gra nie działa natywnie, lecz używa nagranych sekwencji wideo z rozgrywki, które odtwarzane są w formacie interaktywnym (Quick Time Events). Użytkownik steruje postacią wciskając w odpowiednim momencie przycisk, który pojawi się na ekranie, co symulować ma rozgrywkę.
Mimo, że jest to symulacja na ekranie widnieje pasek zdrowia. Z kolei poziom trudności zmusza gracza do szybkiego reagowania na to, co dzieje się na ekranie, aby uniknąć napisu „game over”. Na chwilę obecną dostępne są pierwsze dwa rozdziały, ale twórca planuje udostępnić kolejne cztery w przyszłości. Powiedzmy, że jest to jakaś alternatywa dla tych, którzy nie posiadają komputera, konsoli Xbox Series X|S lub nie są w stanie włączyć gry za pomocą Xbox Cloud Gaming. Jednak należy to traktować bardziej jako ciekawostkę.
Na razie brak oficjalnych informacji o portowaniu Senua’s Saga: Hellblade II na PlayStation. Jednak wypowiedzi Phila Spencera, szefa Microsoft Gaming, sugerują, że firma nie wyklucza takich działań w przyszłości. Ciepło przyjęta gra na PC i konsolach Xbox Series X|S oraz jej potencjalny sukces komercyjny (ogłoszony przez Ninja Theory) może wpłynąć na decyzję o ewentualnym wydaniu na inne platformy.